به گزارش ایرنا از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملو نقل، «خیراله خادمی» با تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، افزود: یکی از مهمترین پایههای توسعه در هر کشور ساخت انواع راهها است و این مهم در کشور با احداث مسیرهای آزادراهی، توسعه شبکه ریلی و تکمیل کریدورهای ترانزیتی با جدیت و برنامه ریزی در این سالها دنبال میشود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملو نقل کشور، از افتتاح ۴۳۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی از دهه مبارک فجر تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: این مسیرهای بزرگراهی در ۱۳ استان کشور به ارزش هشتهزار میلیارد تومان با تمرکز بر تکمیل کریدورهای ترانزیتی و اتصال به کریدورهای بین المللی، توسعه مناطق محروم و رفع گلوگاههای ترافیکی احداث شده است.
۲ اَبر پروژه ریلی و آزادراهی در آستانه افتتاح
وی، پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی دو ابر پروژه ریلی و آزادراهی کشور را یکی دیگر از اقدامات مهم در راستای توسعه شبکه حمل و نقل اعلام کرد و ادامهداد: احداث آزادراه اصفهان- شیراز و خط آهن بستان آباد- خاوران در مراحل پایانی کار است و بخش اعظم کارهای اجرایی آنها به اتمام رسیده است و به محض مساعد شدن شرایط جوی و اتمام کارهای باقیمانده آماده بهره برداری در آینده نزدیک هستند.
خادمی، خودکفایی در احداث پروژه های راهسازی و بومی سازی بسیاری از فناوریهای ساخت را از مهمترین دستاوردهای بعد از انقلاب اسلامی دانست و گفت: توانمندی و تخصص در ساخت خطوط راهآهن به ویژه در بخش روسازی بعد از انقلاب اسلامی بهخصوص در دوره تحریمهای ظالمانه علیه ایران، رشد چشمگیری یافت و همه فرآیندهای اجرای پروژههای راهسازی از طراحی تا اجرا و نظارت به وسیله مهندسان داخلی انجام می شود. در این زمینه آماده صدور خدمات فنی به کشورهای همسایه نیز هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ۱۵۰ کیلومتر طول شاهراههای جادهای کشور پیش از انقلاب اسلامی، اضافهکرد: پیش از انقلاب اسلامی هیچ بزرگراهی در کشور موجود نبود و امروز این رقم به ۲۰ هزار کیلومتر بزرگراه در حال بهره برداری و ۶ هزار کیلومتر مسیر در دست اجرا رسیده است.
وی تاکید کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده در آینده اکثر مسیرهای شریانی کشور به صورت بزرگراه و آزادراه در دسترس هموطنان قرار می گیرد.
خادمی، رشد ۱۸ برابری طول شبکه آزادراهی پس از انقلاب اسلامی را قابل توجه دانست و گفت: طول شبکه آزادراهی در حال بهره برداری از ۱۵۰ کیلومتر پیش از انقلاب اسلامی به ۲ هزار و ۹۰۰ کیلومتر در حال حاضر رسیده است و برنامه بلند مدت در این حوزه ساخت ۱۰هزار کیلومتر مسیر آزادراهی در کشور است که ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر از این میزان در دست احداث قرار دارد.
وی درباره تکمیل راههای روستایی بعد از انقلاب اسلامی توضیح داد و گفت: پیش از انقلاب اسلامی کمتر از یکهزار کیلومتر راه روستایی آسفالته در کشور موجود بود و بسیاری از روستاها فاقد راه مناسب بودند که در حال حاضر ۱۲۲ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور موجود است که حدود ۹۰ هزار کیلومتر آن آسفالته است.
نظر شما