نیروی دریایی ارتش پرچمدار توسعه در سواحل مکران است

اراک - ایرنا - معاون لجستیک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی ارتش پرچمدار توسعه در سواحل مکران است و با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های کشور می‌توان شاهد رشد و توسعه در این منطقه بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر دریادار «علیرضا محمدی» شامگاه سه‌شنبه در نشست تخصصی صنعتگران استان مرکزی با معاونین فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در محل سالن جلسات استانداری این استان در اراک، افزود: چندین سال است که نیروی دریایی ارتش بر اساس ماموریت خود در سواحل مکران مستقر است و امنیت این منطقه و پیرامون دریا را برقرار کرده است که بر اساس تکلیف و تاکید رهبر معظم انقلاب، تقویت و توسعه منطقه و مردم مدنظر ویژه قرار دارد.

وی تاکید کرد: برای تحقق این مهم، از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود، هرچند باید تمام ظرفیت کشور نیز پای کار باشد.

معاون لجستیک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: استان مرکزی پایتخت صنعت ایران است و بیشتر صنایع مادر در این استان مستقر است و چنانچه از این ظرفیت‌ها در حوزه سواحل مکران بهره‌گیری شود، علیرغم این سواحل، صنایع نیز تقویت و توسعه می‌یابند.

امیر دریادار محمدی تاکید کرد: بسیاری از استان‌ها را نمی‌توان کنار دریا برد اما می‌توان حداقل از ظرفیت صنایع و واحدهای تولیدی بهره‌گیری کرد و نیروی دریایی آمادگی دارد به صورت مشارکتی با تمام صنایع در سواحل مکران تعامل و همکاری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی ظرفیت بالایی از صنایع را دارد که بیشتر صنایع مادر هستند و بهتر است صنایع پایین دستی در سواحل مکران با مشارکت نیروی دریایی ایجاد شود تا ضمن ایجاد اشتغال، مردم نیز از محصولات آنها بهره‌گیری کنند، چرا که با صنایع پایین دستی می‌توان صنایع را رشد داد و شاهد توسعه‌ سواحل و ایجاد اشتغال بود.

سنگ‌اندازی دشمنان مانع پیشرفت انقلاب اسلامی نشده است

استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: لوکوموتیو اقتصاد دریا در استان مرکزی امروز با یک نقطه عطفی برای شتاب مواجه است و بازدید معاونین فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از صنایع استان، فرصت استراتژیکی را خلق کرده و امید است صنعتگران استان مرکزی از این ظرفیت بیشترین بهره‌گیری را داشته باشند.

« فرزاد مخلص‌الائمه» افزود: توصیه می‌شود صنعتگران در صورت لزوم نسبت به اصلاح و ارتقای راهبردهای صنعتی خود، همسو با راهبردهای کلان استان، کشور و راهبرد ابلاغی مقام معظم رهبری برای توسعه اقتصاد دریا تلاش کنند چرا که آینده از آن کسانی است که فرصت‌ها را پیش از نمایان شدن، می‌بینند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی رتبه نخست تنوع تولیدات صنعتی را دارد، گفت: برخی واحدهای صنعتی که در استان راهبردهای خود را متناسب با شرایط کشور تغییر داده‌اند، نتایج آن را مشاهده می‌کنند و چنانچه واحد تولیدی هپکو از راهبرد صنایع و ماشین‌آلات راهسازی خود را به راهبرد ماشین‌آلات معدنی تغییر داد، نتیجه آن مشهود است و می‌تواند خود را همسو با نیازهای کشور حرکت دهد.

استاندار مرکزی اظهار داشت: امید است با مشارکت و هم‌افزایی بتوان از این ظرفیت‌ها و فرصت‌های پیش رو، بهره‌گیری کرد.

مخلص‌الائمه ادامه داد: در بخش دولتی خود را خادم صنعت و فعالین اقتصادی می‌دانیم، بخش زیای از اقدامات باید در چهارچوب و ضوابط و مقررات از سوی دولت حمایت شود هرچند گاهی، دولت مانع حرکت می‌شود و این بروکراسی بیمار و فربه که بیش از ۵۰ سال در کشور حاکم است نمی‌گذارد وظیفه اصلی را که بروکراسی به عنوان‌ بروکراسی مثبت برعهده دارد اعمال شود اما دولت سیزدهم خود را موظف به همراهی می‌داند تا این بروکراسی به نفع صنعت، تولید و اقتصاد کشور انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر، گفت: با وجود تمام سنگ‌اندازی‌ها و دشمنی‌ها، نظام استکبار جهانی و نظام سلطه رسانه‌ای غرب نتوانسته مانع پیشرفت انقلاب اسلامی شود، هرچند کماکان با نقطه مطلوب فاصله وجود دارد و این فاصله وجدان‌های آرمان‌خواه را عذاب می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان مرکزی افزود: به اعتقاد دوست و دشمن، جمهوری اسلامی پیشرفت‌های شگفتی داشته و باید همه تلاش‌ها در راستای رفع موانع تحقق آرمان‌های آینده این نظام به کار گرفته شود.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: در حالی به میانه دهه پنجم می‌رسیم و گام دوم انقلاب را برمی‌داریم که بسیاری از انقلاب‌های مهم و معاصر جهان نتوانستند از دهه سوم عمر خود عبور کنند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اراک هم در این نشست گفت: معاونین نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز از شرکت‌ها و صنایع مختلف استان مرکزی بازدید کردند و نشستی با فعالین اقتصادی استان داشتند که به این نتیجه رسیدند که می‌توان در استان مرکزی در کنار نیروی دریایی، بیشتر نیازهای سواحل مکران را پوشش داد.

«ناصر بیکی» افزود: مقرر شد مجدد فعالین اقتصادی بازدیدی از این سواحل داشته باشند و به طور حتم می‌توان نیازهای این منطقه را به صورت کامل پوشش داد.

استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران، دارای حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha