هوش مصنوعی چشم انداز روابط عمومی را تغییر می‌دهد

تهران- ایرنا- پژوهشگر و مدرس تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در دانشگاه گفت: هوش مصنوعی در دهه آینده، بیشترین تاثیر را بر روابط عمومی‌ها دارد، مانند اینکه رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر و پیش از این وب سایت سازمانی باعث گسترش حیطه وظایف و فعالیت‌های روابط عمومی شدند. 

به گزارش ایرنا از انجمن متخصصان روابط عمومی، حسین امامی رودسری در کارگاه تکنولوژی های نوین در روابط عمومی اظهارکرد: هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که روش روابط عمومی ها در زمینه تولید محتوا، مدیریت بحران و همچنین ارائه توصیه های راهبردی را متحول کند.

این پژوهشگر و مدرس تکنولوژی های نوین ارتباطی در دانشگاه به دو دیدگاه اصلی مطرح در زمینه روابط عمومی و هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: یک دیدگاه می گوید که هوش مصنوعی جایگزین روابط عمومی ها می‌شود چرا که بهترین پیام ها و بهترین راه حل ها را می دهد.

هوش مصنوعی چشم انداز روابط عمومی را تغییر می‌دهد

متخصصان روابط عمومی حذف نخواهند شد

وی در خصوص دیدگاه دوم بیان کرد: متخصصان روابط عمومی، به شرطی که از خلاقیت لازم در زمینه تولید پیام متقاعدکننده و توان برنامه ریزی استراتژیک خاص برای گسترش فعالیت های روابط عمومی برخوردار باشند و مهارت های دیجیتالی خود را ارتقا ببخشند، به واسطه ورود هوش مصنوعی حذف نخواهند شد بلکه هوش مصنوعی ابزاری بر تسهیل کارشان می شود.

عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی تصریح کرد: روابط عمومی دیجیتال به واسطه تکنولوژی های نوین ارتباطی به ما کمک می کند تا راحت تر بدانیم رقبای ما چه می کنند، چگونه تصویر سازمان ما ارائه می شود و مردم درباره سازمان ما چه می گویند.

امامی خاطرنشان کرد: هنوز سازمان هایی هستند که از رسانه های جدید برای به اشتراک گذاری اطلاعات استفاده می کنند تا برای تعامل ولی باید به فکر این بود از تکنولوژی های نوین بیشتر برای سوشال لیسنینگ (گوش دادن به شبکه های اجتماعی) می توان بهره گرفت.

کارگاه تکنولوژی های نوین در روابط عمومی، به همت انجمن متخصصان روابط عمومی ایران، در تهران برگزار شد و حسین امامی رودسری، عضو هیات مدیره و رئیس کمیته آموزش و پژوهش انجمن، مدرس این کارگاه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha