توانمندی نگهداری و تعمیر هواپیما در کشور افزایش یافته است

تهران- ایرنا- رییس سازمان هواپیمایی با اشاره به توانمندی صنعت هوایی کشور در حوزه نگهداری و تعمیر هواپیما، گفت: شاهد پیشرفت صنعت هوایی در تعامل این صنعت با شرکت‌های دانش بینان با وجود اعمال تحریم‌ها هستیم.

به گزارش ایرنا از هواپیمایی آتا، «محمد محمدی بخش» ضمن بازدید از بخش‌های مختلف آشیانه هواپیمایی آتا نظیر انبارهای قطعات فنی و کارگاه‌های فعال از نزدیک در جریان روند توسعه، توانمندی‌ها و پتانسیل این هواپیمایی در حوزه نگه داری و تعمیرات قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تقدیر از اقدامات فنی انجام شده در آشیانه «شهریار»، اظهار داشت: امروز با درایت نیروی انسانی متخصص در بدنه صنعت هوانوردی، شاهد اتفاقات مبارک و مهمی در این صنعت هستیم و با تعامل و همکاری انجام شده با شرکت‌های دانش بنیان، روز به روز به سمت پیشرفت و خودکفایی بیشتر در حال حرکت هستیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، به توانایی کشور در تولید هواپیما اشاره کرده و افزود: امروز با جرات می‌توان گفت جوانان متخصص کشور توانایی ساخت هواپیما را دارند و به‌تازگی یک گروه متخصص هوانوردی خارجی در بازدید از کارگاه‌های ساخت هواپیما در کشور از امکانات و فناوری این دانش در کشور تمجید کرده و شگفت زده شدند.

«سهیل قیاسی» مدیرعامل هواپیمایی آتا نیز توضیح داد: آشیانه شهریار یکی از برترین آشیانه‌های تعمیراتی در کشور بوده و توانایی انجام اقدامات مهم نظیر چک‌های تخصصی بر روی تایپ‌های مختلف هواپیماها به دست توانمند متخصصان نگهداری و تعمیرات هواپیمایی آتا وجود دارد.

وی همچنین از برنامه شرکت برای افزایش ناوگان خبر داد و افزود: همزمان با برنامه دولت سیزدهم برای توسعه ناوگان هواپیمایی، با خرید چند فروند هواپیمای جدید شاهد افزایش کمی و کیفی خدمات پروازی آتا خواهیم بود.

قیاسی تصریح‌کرد:‌ در صورت حمایت از بخش خصوصی، در صنعت هوانوردی توان رقابت با شرکت‌های هواپیمایی موفق در منطقه و آسیا را خواهیم داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha