۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 85016654
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 عضویت در کتابخانه‌های عمومی گیلان به مناسبت دهه فجر رایگان است

رشت - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از اجرای طرح عضویت رایگان در کتابخانه های استان به مناسبت دهه فجر خبر داد.

یاسر تقوا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۴۴ سالگی انقلاب " ایران سرزمین فرهنگ و کتاب" اعلام شده و بر مبنای این شعار از همه علاقمندان به کتاب و کتابخوانی درخواست می شود علاوه بر افزایش زمان مطالعه روزانه فرصت ایجاده شده برای عضویت در کتابخانه های استان را غنیمت بشمرند.
وی، به‌روز رسانی کتابخانه ها را از اهداف این نهاد عنوان کرد و گفت: استفاده از همه ظرفیت های موجود در شهرستان ها و همچنین خیران و حامیان کتاب برای ارتقا جایگاه کتاب و کتابخوانی مورد اهتمام است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان همچنین بر اساس ماده ۶ تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی از شهرداران خواست برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نسبت به پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از محل درآمد شهرداری ها توجه لازم را داشته باشند.

تقوا با بیان اینکه کتاب مهمترین عنصر فرهنگی است، اضافه کرد: طبق ماده ۱۲ تاسیس نهاد همه دستگاه های اجرایی مخصوصا دستگاه های دولتی و شهرداری ها می توانند بصورت بلاعوض زمین و مکان مناسب برای کتابخانه‌ها را در اختیار این اداره کل قرار دهند که متاسفانه به جز آموزش و پرورش عملا دستگاه دیگری در این خصوص اقدام نکرده است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری عرصه نفوذ را عرصه وسیعی دانست و بیان کرد: این موضوع بویژه در بخش فرهنگی باید بیش از همیشه مورد اهتمام قرار گیرد و هرجا به کلام رهبر معظم انقلاب و مسیری که ایشان تعیین کردند اتکا شده، روشنی خلق شده است.
طرح عضویت رایگان در کتابخانه های گیلان بمناسبت دهه فجر تا ۲۲ بهمن ماه انجام می شود.
در زمان حاضر در گیلان ۸۵ کتابخانه نهادی که ۲ مورد آن سیار است، وجود دارد، همچنین این استان دارای ۱۹ کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha