کرملین: ارسال تسلیحات دوربرد به اوکراین بازدارنده روسیه نیست

تهران- ایرنا- دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که ارسال تسلیحات دوربرد به اوکراین بازدارنده روسیه نیست و روند رویدادها را تغییر نخواهد داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، پسکوف امروز (چهارشنبه) در یک نشستی خبری، بسته جدید کمک نظامی آمریکا به اوکراین را که یک مسیر مستقیم برای تشدید تنش خواند و افزود: این اقدامات مسیر تحولات را تغییر نمی‌دهد و عملیات نظامی ویژه ادامه خواهد یافت.

پیشتر رویترز به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داده بود که واشنگتن در حال آماده سازی بسته کمک نظامی ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین است.

سخنگوی کاخ کرملین همچنین درباره رویکرد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در قبال روسیه، خاطر نشان کرد: کل زیرساخت نظامی این ائتلاف علیه روسیه فعالیت می کند و همه چیز از جمله هواپیماهای شناسایی و ماهواره ها، ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته در راستای منافع اوکراین فعالیت می‌کنند.

پسکوف در ادامه در ارتباط با مذاکرات احتمالی برای پایان دادن به بحران اوکراین اظهار کرد: فعلا هیچ برنامه ای برای مذاکره میان (ولادیمیر) پوتین و (جو) بایدن وجود ندارد، هدف اصلی ما ادامه عملیات نظامی ویژه است. هدف اصلی انجام وظایفمان است که توسط رئیس دولت بیان شده است.

او در خصوص گفتگوها درباره پیمان استارت با واشنگتن هم تاکید کرد: آمریکا سرنخ های کمی برای شروع گفتگو در خصوص «پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای» ارائه می‌دهد، اما ادامه آن ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha