شاخص مرگ ومیر حوزه گردشگران سلامت در مشهد از کشورهای پیشرفته پایین‌تر است

مشهد- ایرنا- مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امسال شمار فوتی گردشگران سلامت در مشهد کمتر از یک دهم درصد بوده است که این عدد نسبت به کشورهای پیشرفته‌ اروپا و آمریکا به میزان قابل توجهی پایین‌تر است.

دکتر داود خوش‌شکن روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سال جاری کمتر از یک دهم درصد معادل ۶۰ نفر از گردشگران سلامت بستری در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فوت کرده اند، این در حالی است که میزان مرگ و میر گردشگران سلامت بستری شده در بیمارستانهای سایر کشورها همچون اروپا و آمریکا بیشتر از پنج درصد است.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۴۰ هزار گردشگر سلامت از مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات درمانی دریافت کرده اند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیشترین میزان فوتی گردشگران خارجی در بین بیماری های قلبی و عروقی، سرطان‌های بدخیم، افراد دارای کهولت سن و بیماران بدحال گزارش شده است که اگر به مراکز درمانی هرجای دنیا هم مراجعه می‌کردند خطر مرگ و میر وجود داشت.

وی افزود: علاوه بر وجود بارگاه منور ثامن الائمه(ع)، وجود امکانات گردشگری، سیاحتی، تفریحی، درمانی، تاریخی و فرهنگی، وجود مراکز تشخیصی درمانی و بیمارستان‌های دولتی و خصوصی مجهز، وجود پزشکان صاحب نام و مجرب، وجود کادر درمانی و پشتیبانی ماهر و ورزیده و ارائه خدمات درمانی با استانداردهای کیفی بالا از جمله ظرفیت‌های گردشگری موجود در استان خراسان رضوی به ویژه شهر مقدس مشهد به شمار می‌رود.

دکتر خوش شکن ادامه داد: ارتقای کیفیت خدمات ارایه شده و تکریم ارباب رجوع از موضوعاتی است که موجب جلب رضایت گردشگران سلامت شده است و ما بر این باوریم که هر گردشگر سلامت می‌تواند به عنوان یک مبلغ برای دیگران عمل کند، لذا امیدواریم با ادامه این روند تا انتهای سال بتوانیم در استان میزبان ۶۰ هزار گردشگر سلامت باشیم.

استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰، به ۳۲ هزار و ۹۳۵ گردشگر سلامت خدمات درمانی ارائه کرد که از این تعداد ۱۸ هزار و ۱۰۶ گردشگر سلامت از خدمات درمانی بستری و ۱۴ هزار و ۸۲۹ گردشگر سلامت از خدمات درمانی سرپایی بهره مند شده بودند.

گردشگران سلامت از ۸۰ کشور در مشهد پذیرش می شوند، بیشترین گردشگران سلامت در مشهد از کشور افغانستان و کشورهای عراق، عمان، پاکستان و ترکیه هستند.
هم اینک ۳۲ مرکز درمانی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای مجوز پذیرش گردشگر سلامت(آی.پی.دی) هستند که از این تعداد ۳۰ مرکز در مشهد فعال است.
استان خراسان رضوی دارای ۱۲۷ شرکت فعال در حوزه گردشگری است که بیش از ۱۰۰ شرکت در مشهد فعالیت دارند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha