سالانه سه‌هزار گردشگر سلامت در بیمارستان امام رضا مشهد درمان می‌شوند

مشهد- ایرنا- مدیر واحد گردشگری سلامت مجتمع آموزشی، پژوهشی درمانی امام رضا(ع) زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به‌ طور میانگین سالانه بیش از سه هزار پرونده در حوزه گردشگری سلامت در این بیمارستان تشکیل می‌شود که طی سال جاری از رشد ۱۵ درصدی برخوردار بوده است.

دکتر مجید عبداللهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان امام رضا (ع) مشهد با هزار و ۶۰۰ تخت فعال یکی از بزرگترین مراکز درمانی کشور است که طبق نظرسنجی‌ها، این بیمارستان انتخاب نخست گردشگران سلامت و بیماران غیر ایرانی برای درمان در کل کشور بوده است.

وی بیان کرد: تعداد گردشگران سلامت مراجعه کننده به بیمارستان امام رضا (ع) طی چهار ماهه ابتدای سال جاری هزار و ۱۰۰ نفر پرونده بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.

مدیر واحد گردشگری سلامت بیمارستان امام رضا(ع) مشهدی با اشاره به بیمارستانهایی که مجوز گردشگری سلامت (آی.پی.دی) در خراسان رضوی دارند، ادامه داد: هم اکنون ۱۴ بیمارستان و مرکز درمانی در این استان دارای مجوز گردشگری سلامت هستند که بیمارستان امام رضا یکی از مراکز درمانی است که پارسال این مجوز را کسب کرده است.

وی بیان کرد: خدمات واحد گردشگری سلامت (آی.پی .دی) بیمارستان امام رضا(ع) با ظرفیت ۱۰۰ تخت در حوزه‌های مختلف از جمله جراحی کودکان و بزرگسالان، کت لب( مرتبط با بیماریهای قلبی) و زنان و زایمان بوده که با حضور برترین متخصصان ارائه می‌شود.

عبدالهی ادامه داد: هم اینک تعداد ۱۰۰ پزشک و ۳۰۰ پرستار در بخش‌های مرتبط با گردشگری سلامت بیمارستان امام رضا(ع) فعال هستند که مسلط به چند زبان دنیا هستند و ارتباط موثر مستقیم و بی‌واسطه‌ای با بیماران غیرایرانی پذیرش شده در این بیمارستان دارند.

وی بیان داشت: در نظرسنجی های انجام شده خدمات ارائه شده به بیماران غیرایرانی در بیمارستان امام رضا (ع)مشهد با رضایت‌مندی بالای ۹۵ درصدی همراه بوده است و نرخ دریافتی با تعرفه دولتی معادل ۷۵ درصد قیمت مصوب محاسبه شده است که ۲۵ درصد کمتر از مراکز خصوصی بوده است.

وی گفت: بخش‌های زیرمجموعه واحد آی.پی.دی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد در ارزیابی‌های سالانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موفق به کسب رتبه اول کشور در حوزه گردشگری سلامت در میان تمامی بیمارستان‌های دولتی شد.

به گزارش ایرنا، بیمارستان امام رضا که از موقوفات آستان قدس رضوی است، به صورت قرارداد بلند مدت ۴۰ ساله در اجاره وزارت بهداشت می‌باشد. بیمارستان امام رضا به عنوان بزرگترین مرکز درمانی کشور دارای یک هزار و ۸۳۰ تخت بیمارستانی برای خدمات رسانی به زائران و مجاوران است.

۳۰۰ استاد دانشگاه و روزانه هزار دانشجوی بالینی در مجتمع آموزشی امام رضا(ع) مشهد مشغول خدمات رسانی به بیماران هستند.

International Patient Department به اختصار IPD و معروف به آی.پی.دی، مجوز گردشگری سلامت برای مراکز درمانی و بیمارستان هایی است که در زمینه توریسم درمانی فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha