وزیر علوم: دانشگاه امیرالمومنین (ع) اهواز می‌تواند در بعد دیپلماسی علمی فعالیت کند

اهواز - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه امیرالمومنین (ع) اهواز می‌تواند فعالیت خود را در ابعاد دیپلماسی علمی دنبال کند.

به گزارش ایرنا دکتر محمدعلی زلفی گل روز چهارشنبه در دیدار با آیت اله سیدمحمدعلی موسوی جزایری که ریاست دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهواز را نیز به عهده دارد با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: مقدمات لازم برای دانشگاه امیرالمومنین (ع) اهواز را انجام می دهیم تا این مرکز بتواند از طریق دیپلماسی علمی با عراق و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس، دانشجو بپذیرد.

وی افزود: هر کمکی که لازم باشد در این راستا انجام می‌دهیم و مطمئن هستیم که این دانشگاه به خوبی مدیریت می شود.

وزیر علوم گفت: باید شاخص های استاندارد علمی در این دانشگاه رعایت شود تا خدای نکرده نوع نگاه آموزش عالی کشور عراق نسبت به این دانشگاه منفی نباشد؛ همچنین باید کمک کرد تا در آینده رفت و آمدهای علمی بیشتری نیز وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: دکتر آخوندعلی رییس دانشگاه شهید چمران اهواز یک فرد ارزشی و انقلابی در استان است که در کنار دکتر راضی جلالی رییس پارک علم و فناوری خوزستان، می توانند در عرصه علم و فناوری اقدامات موثری انجام دهند.

دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهواز در سال ۸۷ فعالیت خود را در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری آغاز کرد. این دانشگاه در مقطع کارشناسی دارای رشته های فقه و حقوق اسلامی، اقتصاد اسلامی ، تاریخ اسلام، علوم قرآن و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی، در مقطع کارشناسی ارشد دارای رشته های فقه و مبانی حقوق اسلامی، زبان و ادبیات عرب، علوم قرآن و حدیث، کلام شیعه، و در مقطع دکتری دارای رشته های فقه و مبانی حقوق اسلامی و کلام شیعه است.

گفتنی است وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی و در ادامه بازدیدهای استانی خود از مراکز آموزش عالی، شامگاه یکشنبه وارد اهواز شد. معارفه رییس دانشگاه شهید چمران اهواز و افتتاح پردیس علم و فناوری تخصصی انرژی و بایزدید و چند نشست در دانشگاه جندی شاپور دزفول از جمله برنامه‌های دکتر زلفی گل در سفر به خوزستان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha