۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۱۶
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85016961
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افتتاح و کلنگ زنی ۲۴۸ طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در استان ایلام 

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام از افتتاح یا کلنگ زنی ۲۴۸ طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: مبلغ سه هزار و ۶۹۷ میلیارد تومان برای افتتاح و یا کلنگ زنی این طرح ها هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام اظهار داشت: ۲۱۴ طرح و پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان افتتاح و ۳۴ طرح عمرانی در حوزه های مختلف با اعتبار ۲ هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان نیز کلنگ زنی می شود.

وی افزود: ۲۸ طرح در حوزه راهداری، ۲۱ طرح در حوزه برق رسانی، ۱۱ طرح در حوزه ورزش، ۱۷ طرح در حوزه بهداشت، ۳۴ طرح در حوزه هادی روستایی، حوزه ۱۳ طرح در حوزه گازرسانی، حوزه آموزش و پرورش ۳۴ طرح، هفت طرح در حوزه ارتباطات و فناوری و ۲۲ طرح در حوزه آب و فاضلاب از جمله طرح های آماده افتتاح یا کلنگ زنی است.

استاندار ایلام یادآور شد: بهره برداری از ۱۰۹ طرح در حوزه اقتصادی با اشتغال یک هزار و ۲۸۸ نفر و با اعتبار یک هزار و ۱۶۹ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح یا بهره برداری خواهد رسید که از این تعداد ۴۹ طرح اقتصادی و همچنین ۶ هزار ۹۶۴ طرح خود اشتغالی با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۶۱۹ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می گیرد و کل سرمایه گذاری برای طرح های کلان اقتصادی و عمرانی استان ۴ هزار و ۸۶۶ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به میزان تسهیلات پرداخت شده ازدواج استان تا پایان آذرماه سال‌جاری، گفت: ۵ هزار ۸۳۱ فقره وام ازدواج از ابتدای سال تا پایان آذرماه سال‌جاری با اعتباری افزون بر ۸۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است که ۸۰ درصد درخواست متقاضیان در خصوص تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.

بهرام نیا با بیان اینکه در یکسال گذشته همچنین ۳۶ واحد صنعتی، ۸۵ واحد کشاورزی و ۲ واحد در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری احیا شده است، ابراز کرد: در یکسال گذشته نیز مجوز ۴۹۲ طرح تولیدی اشتغالزایی کلان و متوسط صادر شده است که از این میزان ۷۷ طرح مورد بهره برداری و مابقی در حال انجام است.

وی ادامه داد: سد گدارخوش در دهه مبارک فجر سال جاری با حضور مسوولان کشوری و استانی کلنگ زنی خواهد شد و همچنین عملیات اجرایی سد چناره نیز بعد از ۱۰ سال وقفه در چند ماه اخیر مجددا آغاز شده است.

بهرام نیا به آغاز دهه فجر اشاره کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی از همان ابتدا تاکنون با رهبری داهیانه امامین انقلاب و پشتوانه و بصیرت مردم با عنایت خداوند به ثبات رسیده و با همدلی و هم آوایی بین مردم و مسولان شیطنت ها و نقشه های دشمنان نقش بر آب شده است.

استاندار ایلام با بیان اینکه ایران اسلامی با کمک و همراهی مردم از پیچ های سخت و خطرناک و با وجود توطئه های دشمنان عبور کرده است، ابراز امیدواری کرد: نشاط مادی و معنوی بیش از گذشته با تلاش همه مردم و مسولان در بطن جامعه جلوه گر شود.

وی در خصوص تیم اکتشاف و لرزه نگاری فعال در منطقه رویشگاهی بانکول نیز گفت: این گروه با مجوز دستکاه های مربوطه نظیر محیط زیست و منابع طبیعی فعالیت خود را انجام می دهند و هرچند حفظ طبیعت و محیط زیست گیاهی و جانوری از اهمیت زیادی برخوردار است اما اجرای برخی طرح ها به علت ایجاد اشتغال، درآمدزایی و سودآوری برای استان اهمیت زیادتری دارد و در این راستا تخریب بخشی از طبیعت اجتناب ناپذیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha