۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱:۲۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85017276
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

روسیه: اروپا هتک حرمت قرآن را محکوم کند

۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱:۲۱
کد خبر: 85017276
روسیه: اروپا هتک حرمت قرآن را محکوم کند

تهران- ایرنا- والنتینا متوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه (مجلس علیای پارلمان) از پارلمان‌های اروپایی خواست تا هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، متوینکو چهارشنبه گفت: از طرف شورای فدراسیون از پارلمان‌های اروپایی می‌خواهم که با جدیت این اقدامات را محکوم کنند و همه تدابیر لازم را برای جلوگیری از این اقدامات موهن به کار بگیرند.

وی از کمیته های امور خارجه و قانونگذاری پارلمان روسیه خواست تا این درخواست وی را رسما آماده و از طرف شورای فدارسیون روسیه به پارلمان‌های اروپایی بفرستد.

متوینکو افزود: توهین به مقدسات یک جرم است که باعث دامن زدن به نفرت در میان مردم می‌شود. همه نیروهایی که در دنیا از عقل سلیم برخوردارند نه تنها باید این اقدام را محکوم کنند بلکه باید خواستار پایان آن شوند.

وی سوزاندن قرآن در مقابل سفارت روسیه در دانمارک را محکوم کرده و گفت: سفرای کشورهایی که اجازه انجام چنین اقداماتی را می دهند باید احضار شده و به آنها اعتراض کرد.

راسموس پالودان سیاستمدار راست افراطی دانمارکی- سوئدی روز شنبه اول بهمن ماه نسخه‌ای از قرآن را مقابل سفارت ترکیه در استکهلم تحت حفاظت پلیس و با مجوز مقامات این کشور سوزاند.

او جمعه گذشته نیز پس از اقامه نماز جمعه در منطقه‌ای در کپنهاگ دانمارک در مقابل مسجد جامعه اسلامی این شهر بار دیگر به ساحت مقدس قرآن اهانت کرد.

ادوین واگنسولد رهبر هلندی گروه راست افراطی موسوم به «اروپاییان میهن پرست علیه اسلامی شدن غرب» نیز روز دوشنبه سوم بهمن یک نسخه از قرآن کریم کتاب مقدس مسلمان را در هلند آتش زد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha