تظاهرات مردم اندونزی علیه هتک حرمت به قرآن / پرچم دانمارک ، هلند و سوئد به آتش کشیده شد

تهران- ایرنا- مردم اندونزی در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، هلند و دانمارک تظاهرات کرده و این اقدام موهن را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، این معترضان دوشنبه در جاکارتا پایتخت اندونزی تجمع کرده و سپس به سوی سفارت سوئد راهپیمایی کردند.

معترضان پرچم‌های سوئد، دانمارک و هلند و همچنین تصاویر راسموس پالودان سیاستمدار اسلام‌ستیز دانمارکی-سوئدی را به قرآن کریم هتک حرمت کرده بود، به آتش کشیدند.

پیشتر دولت اندونزی نیز هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کرده بود. سخنگوی وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای گفت: این اقدام کفرآمیز به شکیبایی مذهبی لطمه زده است.

هتک حرمت قرآن کریم واکنش‌های گسترده بین‌المللی و اعتراضات شدیدی را در جهان اسلام برانگیخته است.

راسموس پالودان سیاستمدار راست افراطی دانمارکی- سوئدی روز شنبه یکم بهمن ماه نسخه‌ای از قرآن را مقابل سفارت ترکیه در استکهلم تحت حفاظت پلیس و با مجوز مقامات این کشور سوزاند.

او جمعه گذشته نیز پس از اقامه نماز جمعه در منطقه‌ای در کپنهاگ دانمارک در مقابل مسجد جامعه اسلامی این شهر بار دیگر به ساحت مقدس قرآن اهانت کرد.

ادوین واگنسولد رهبر هلندی گروه راست افراطی موسوم به «اروپاییان میهن پرست علیه اسلامی شدن غرب» نیز روز دوشنبه سوم بهمن یک نسخه از قرآن کریم کتاب مقدس مسلمان را در هلند آتش زد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha