تمرکز نهادهای حمایتی البرز بر خانوارهای بدون سرپرست

کرج - ایرنا - مشاور استاندار و سرپرست اداره کل امور زنان و خانواده استانداری البرز اعلام کرد: بیشترین تمرکز نهادهای حمایتی این استان بر خانوارهای بدون سرپرست است به طوریکه ۴۰درصد مددجویان کمیته امداد البرز زنان سرپرست خانوار را تشکیل می دهند.

معصومه آقایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون ۱۱ هزار و ۲۰۰ زن سرپرست خانوار استان البرز زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

وی بیان کرد: همچنین براساس آمار بهزیستی استان البرز از ۱۶۰ هزار نفر زیر پوشش این نهاد حمایتی پنج هزار ۹۰۰ نفر زنان سرپرست خانوار هستند.

مشاور استاندار و سرپرست اداره کل امور زنان و خانواده استانداری البرز همچنین در ادامه از تشکیل قرارگاه اشتغال زنان در این استان خبرداد و افزود: این قرارگاه با عضویت بهزیستی ، اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره) ، اقتصاد و دارایی ، اداره کل آموز فنی و حرفه ای و بنیاد برکت تشکیل شده است .

آقایی گفت: با تشکیل این قرارگاه تمام اطلاعات حوزه بانوان در قالب بانکی جمع آوری می شود تا براساس آن برنامه ریزی صورت گیرد .

وی یاد آورشد: ارایه تسهیلات و وام های اشتغال به زنان براساس اطلاعات این بانک اطلاعاتی که با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط تشکیل شده صورت خواهد گرفت .

استان البرز دارای بیش از سه میلیون نفر جمعیت است که ۴۸.۵ درصد آن را زنان تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha