دعوت روسای دانشگاه‌ها برای حضور پرشور دانشگاهیان در جشن پیروزی انقلاب اسلامی

تهران- ایرنا- روسای تعدادی از دانشگاه ها در پیام های جداگانه ضمن تبریک دهه فجر از جامعه دانشگاهی خواستند به پاسداشت تلاش پیشنیان و دستیابی به اهداف بلند انقلاب شکوهمند اسلامی همراه با دیگر آحاد جامعه در جشن شادی پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت داشته باشند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، در پیام حسن کریمی مزرعه شاهی رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی آمده است: این دانشگاه به عنوان دانشگاهی نخبه پرور و داعیه دار علم و اخلاق در پیروی از سیره علامه خواجه نصیرالدین طوسی، همواره در تاریخ چهل و چهار ساله انقلاب شکوهمند اسلامی با بهره مندی از رهنمودهای روشنگر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تلاش کرده است در مسیر شکوفایی علمی ایران اسلامی نقشی موثر ایفا کند و به دستاوردهای بزرگی دست یابد، همچنین یکی از افتخارات بزرگ این دانشگاه تقدیم شهدایی والا مقام در مسیر تعالی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است، شهدایی همچون؛ شهید محمود قندی و شهید داریوش رضایی نژاد و دهها شهید که یادشان گرامی و نامشان تا ابد باقی است.

کریمی با ادای احترام به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و تمامی شهدا و ایثارگرانِ این مسیر متعالی، از فرهیختگان، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی دعوت کرد به پاسداشت تلاش پیشینیان و دستیابی به اهداف بلند انقلاب شکوهمند اسلامی همراه با دیگر آحاد جامعه در جشن شادی پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت داشته باشند.

دعوت روسای دانشگاه‌ها برای حضور پرشور دانشگاهیان در جشن پیروزی انقلاب اسلامی

با روحیه جهادی در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کنیم

در پیام فرهاد دانشجو رییس دانشگاه تربیت مدرس به همین مناسبت آمده است: انقلاب پرشکوه ملّت ایران به رهبری امام راحل (قدس‌سره) بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است که به یک انحطاط و استبداد تاریخی پایان داد و کشور را در مسیر پیشرفت و پویایی قرار داد. دهه مبارک فجر، ‌ موعد به ثمر رسیدن و تجلی شکوهمند حماسه و مجاهدت های مردمی است که با الهام از امام و پیر و مراد خویش با تکیه بر حبل المتین الهی بر طاغوت زمان خود پیروز شدند و صدای عدالت‌خواهی، استقلال‌طلبی و آزادگی ایران اسلامی را به گوش جهانیان رساندند.

در ادامه این پیام آمده است: نهال انقلاب اسلامی که اکنون به درخت تنومندی مبدل شده طی این سالها مورد خشم و غضب اهریمنان و بدخواهانی بوده که از عزت و خودباوری ملت غیور ایران اسلامی خشمگین هستند و همواره سعی کرده اند کینه و نفرت خود را از ریشه دواندن این انقلاب نشان دهند، اما بصیرت، هوشمندی و ایثار و جان فشانی های مردان و زنان این مرز بوم در حوادث و رویدادهای مختلف، سد محکمی در برابر معاندان و مستکبران بوده و به لطف خدا مردم فهیم و هوشیار ایران همواره از این ودیعه الهی حفظ و حراست خواهند کرد.

دانشجو با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامی داشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و همه فجر آفرینان و شهیدان همیشه جاوید انقلاب اسلامی، نوشت: امیدوارم همچنان با قدم‌هایی استوار در مسیر آرمان های امام راحل و شهدای گرانقدر گام برداریم و با امید و روحیه جهادی و تلاش مستمر در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حرکت کنیم.

دعوت روسای دانشگاه‌ها برای حضور پرشور دانشگاهیان در جشن پیروزی انقلاب اسلامی

دانشجویان و دانشگاهیان زمینه را برای به کارگیری گنجینه انسانی فراهم کنند

در پیام حسین بلندی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز آمده است: انقلاب اسلامی پیش از آن که حکایت از پیروزی ملت داشته باشد گواه کارآمدی اندیشه دینی و نقش مؤثر ایمان و باورهای اعتقادی در پیدایش حرکت های فراگیر و بنیادین اجتماعی است. اکنون نوبت جوانان، دانشجویان و دانشگاهیان فرهیخته است که در پرتو شناخت از توانائیهای خود و جامعه، با اهمیت به موضوع کار و کارآفرینی و ایجاد اشتغال علاوه بر ثروت آفرینی، زمینه را برای بکار گیری گنجینه استعدادهای انسانی فراهم سازند.

وی در این پیام افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی طی سه دهه فعالیت، موجبات رشد و تربیت آینده سازان میهن عزیزمان را به ارمغان آورده و تلاش دارد با ارتقای توان کارآفرینی، تحولی عظیم برای یک جهش بزرگ در حوزه مهارت آموزی و توسعه فناورانه در کشور ایجاد کند.

ابراهیم تقی زاده رییس دانشگاه پیام نور نیز در پیامی نوشت: خانواده بزرگ دانشگاه پیام نور خود را وامدار خون شهدای گرانقدر و ایثارگری های جانبازان از صدر انقلاب تاکنون می داند و برای تجدید میثاق با آرمان های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی و تجدید عهد با رهبر معظم انقلاب اسلامی در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه شرکت می کند و بار دیگر همگام و هم صدا با تمامی اقشار بصیر و انقلابی جامعه، ندای اتحاد، اقتدار و سربلندی ایران اسلامی را سر می دهد.

همچنین رسول جلیلی رییس دانشگاه صنعتی شریف در پیامی فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را به مردم سربلند ایران اسلامی، دانشگاهیان سراسر کشور به ویژه خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی شریف، مهد غیور مردان و شیر زنان فنی و مهندسی، در پایتخت فناوری و نوآوری، تبریک گفت و از فرهیختگان، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دعوت کرد همراه با دیگر آحاد جامعه در جشن شادی پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha