۱۵ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۱۷
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85017681
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان گازرسانی به روستاها در استان زنجان ۶ درصد بالاتر از میانگین کشوری است

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: در زمان حاضر کل شهرها و ۹۱.۲ درصد روستاهای این استان گاز رسانی شده اند درحالی که متوسط میزان گازرسانی به روستاهای کشور ۸۵ درصد و زنجان بیش از ۶ درصد از این میانگین بالاتر است.

رحیم سلیمانی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تلاش می شود تا میزان گازرسانی به روستاهای استان به بیش از ۹۷ درصد برسد، افزود: در صورت تحقق این امر، زنجان به عنوان استان سبز کشور معرفی خواهد شد.

وی یادآورشد: در گاز رسانی به روستاها امسال طرح های جهشی اتفاق افتاد به طوریکه بودجه تخصیصی به این منظور ۲۸۰ میلیارد تومان بود که این میزان با تلاش های جدی و اقناع سازی ستاد ملی شرکت گاز به رقم ۴۹۳ میلیارد تومان رسید.

سلیمانی نژاد اظهار کرد: ستاد ملی گاز نسبت به توانایی شرکت گاز زنجان جهت جذب بودجه بیشتر توجیه شد و اعتبار مربوط به این حوزه ۲۱۳ میلیارد تومان افزایش یافت که می توانیم با این میزان هم روستاهای در دست اقدام گاز رسانی را تجهیز و هم روستاهایی را سالهای بعد پیمان سپاری کنیم که رشد بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه سیاست دولت گاز رسانی به سه هزار روستا طی سه سال است، گفت: در برش استانی نیز اقدامات جهشیو برنامه ریزی های مالی و فنی انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان خاطرنشان کرد: در ایام الله دهه فجر جاری نیز ۱۲۷ طرح گازرسانی در این استان در دست افتتاح و کلنگ زنی است که ۱۰۰ طرح مربوط به افتتاح و ۲۷ طرح کلنگ زنی است و در مجموع ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح ها صرف شده است.

سلیمانی نژاد گفت: ۱۱۴.۵ میلیارد تومان از مجموع این اعتبارات مربوط به طرح های آماده افتتاح و ۶۷ میلیارد تومان هم مربوط به طرح های آماده کلنگ زنی است.

وی تصریح کرد: از ۱۰۰ طرح گاز رسانی آماده افتتاح در دهه فجر امسال ۴۱ طرح مربوط به گازرسانی به روستاهای استان با ۸۵ میلیارد تومن اعتبار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha