سینوفارم‌ ایمن‌ترین واکسن دوره بارداری است

مشهد- ایرنا- مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق تحقیقات انجام شده، "سینوفارم" به عنوان واکسن ایمن و مناسب در دوره بارداری معرفی شده است.

دکتر محمد احمدیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی مادران باردار از شروع تا هفته ۳۹ بارداری می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند و همچنین واکسیناسیون کرونا را از ۱۰ تا ۱۵ روز پس از زایمان (مراقبت دوم) انجام دهند.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۲۸ هزار و ۵۲۷ دز نوبت اول واکسن کرونا، ۱۰۷ هزار و ۹۳۵ دز نوبت دوم و ۴۰ هزار و ۱۱۵ دز نوبت سوم این واکسن به مادران باردار در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شده است.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دز یادآور واکسن کرونا نیز در مادران باردار بالای ۱۸ سال که حداقل ۶ ماه از نوبت قبل آنها گذشته، قابل تزریق است.

وی با بیان این که سالانه بیش از ۸۵ هزار مادر باردار در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی و تحت مراقبت قرار می‌گیرند؛ افزود: هم اکنون ۳۴ هزار و ۶۴۲ مادر باردار زیر پوشش مراکز خدمات جامع سلامت این دانشگاه قرار دارند.

دکتر احمدیان ادامه داد: در حال حاضر واکسیناسیون کرونا در تمامی سطوح ارائه دهنده خدمات بهداشتی جهت مادران باردار در دسترس می باشد و از ابتدای سال تاکنون نیز ۹ هزار و ۸۷۲ مادر باردار در برابر آنفلوآنزا واکسینه شدند.

وی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، خودداری از دست دادن، درآغوش گرفتن و روبوسی با دیگران، شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون، عدم حضور در مجامع عمومی و رفت و آمدهای غیر ضروری، پیاده روی روزانه از مواردی است که به مادران باردار در پیشگیری از ابتلا به کرونا توصیه می شود.

این مسوول عنوان کرد: همچنین توصیه می‌شود مادرانی که قبل از بارداری، واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند حتما در دوران بارداری برای انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

وی اضافه کرد: مراقبان سلامت در پایگاه‌های سلامت و مراکز بهداشت و بهورزان در خانه‌های بهداشت روستایی آموزش‌های لازم در خصوص بیماری‌های تنفسی از جمله کرونا و آنفلوآنزا را به مادران باردار ارائه می‌دهند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در صورت ابتلای مادران باردار به کرونا ، آنان به صورت مستمر و روزانه توسط بهورزان و مراقبان سلامت مراقبت می شوند و برای پیشگیری از خطر هماهنگی های لازم جهت اعزام آنها به مراکز درمانی و بیمارستانها در صورت نیاز فراهم شده است.

سالانه حدود ۹۰ هزار زایمان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که ۸۰ درصد جمعبت استان خراسان رضوی را زیر پوشش دارد، انجام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha