۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۰۱
کد خبر: 85067500
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خدمات بهداشتی به بیش از پنج هزار مادر باردار هرمزگانی ارائه شد

بندرعباس - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بیش از پنج هزار و ۴۶۷ مادر باردار در استان از ابتدای تعطیلات نوروزی (۲۸ اسفندماه پارسال) تاکنون از خدمات بهداشتی بهره‌مند شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر عبدالجبار ذاکری روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: ارائه خدمات مراقبت دوران بارداری در تعطیلات نوروزی توسط ماماها، مراقبان سلامت، بهورزان و پزشکان شاغل در واحدهای محیطی شهرستان‌های تابعه استان به صورت فعال انجام شده است.

وی بیان کرد: در استان هرمزگان ۱۶ هزار و ۸۳۹ مادر باردار تحت پوشش خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت هستند که از این تعداد یکهزار و ۷۲۴ مادر نیازمند مراقبت ویژه هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه دوران بارداری یکی از مهم‌ترین دوره‌ها برای مادر و جنین است، اظهار کرد: ارائه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی دوران بارداری و پس از آن یکی از راهکارهای مهم در ارتقای سلامت مادران و پیشگیری از مرگ ومیر است.

خدمات بهداشتی به بیش از پنج هزار مادر باردار هرمزگانی ارائه شد

ویزیت بیش از ۱۳ هزار بیمار در تعطیلات نیمه اول نوروز در هرمزگان

دکتر ذاکری همچنین یادآور شد: از ۲۸ اسفندماه پارسال تا پنجم فروردین‌ماه جاری در دور نخست تعطیلات نوروزی، تعداد مراجعه کنندگان به پزشک مراکز بهداشتی و درمانی ۱۳ هزار و ۳۹۶ نفر و تعداد مراجعه کنندگان به دندانپزشکی ۲۷۴ مورد بوده است.

وی باتوجه به اهمیت و ضرورت برنامه‌های پیشگیری و کنترل حوزه بیماری‌های واگیر اظهار کرد: در دور نخست تعطیلات نوروزی، ۲۹۱مورد ثبت واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال، ۱۳۳ مورد واکسیناسیون حیوان گزیدگی و هاری، نمونه‌گیری ۱۶۰ مورد مالاریا و ۱۹۳ مورد مشکوک به کووید انجام شد.

این مسوول یادآورشد: همچنین در این مدت، بیش ۱۳ هزار و ۸۱۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی و بین راهی و سامانه‌های آبرسانی استان توسط بارزسان بهداشت محیط و حرفه ای انجام شده است.

ذاکری گفت: در بازدیدهای صورت گرفته ۶۳ مرکز متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند که این امر منجر به ۳۷مورد پلمب و توقیف و نابودسازی بیش از ۲ هزار و ۱۹۲کیلوگرم موادغذایی و آرایشی شد.

وی با اشاره به اهمیت سلامت آب آشامیدنی بیان کرد: تعداد هشت هزار و ۳۷۰ مورد کلرسنجی و ۵۶۹ مورد نمونه گیری از آب و مواد غذایی انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha