۵۳۸ میلیارد تومان طرح راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد

بندرعباس - ایرنا - مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: ۱۳ طرح به ارزش ۵۳۸ میلیارد تومان در حوزه اداره کل راه و شهرسازی این استان در دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری است که از این تعداد ۶ طرح در حوزه راه و هفت طرح در حوزه مسکن قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس کمالی روز پنجشنبه در یک نشست خبری به مناسبت آغاز دهه فجر با اشاره به سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان طرح آماده شده در حوزه وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: در استان هرمزگان بنا داریم تا پایان سالجاری، هشت طرح اداره راه و شهرسازی‌ را به پایان برسانیم.

وی ادامه داد: به همین منظور حدود ۶ پروژه را در حوزه راه سازی به رقم ۲۳۲ میلیارد تومان و ۲ پروژه دیگر در حوزه ساختمان به رقم ۱۱ میلیارد تومان است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان؛ هم‌چنین تعداد ۹۰۰ واحد مسکن مهر با هزینه ای افزون‌بر یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در این دهه به بهره‌برداری می‌رسد.

کمالی اضافه کرد: یک طرح احداث تونل در غرب بندرعباس وجود دارد که مسافت بین بندرعباس و شهر علوی را از ۴۰ کیلومتر به ۲۲ کیلومتر کاهش خواهد داد.

وی در بخش دیگری با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر بندرعباس گفت: به دلیل نبود زمین در پی الحاق نشدن زمین به محدوده شهری در طول سال‌های گذشته، اجرای این طرح در شهرک علوی بندرعباس پیگیری می‌شد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به اینکه مردم از شهر علوی به لحاظ مسافتی که از بندرعباس دارد، استقبال نکردند و به همین دلیل هم از زمان برعهده گرفتن مسوولیت الحاق زمین به محدوده شهری بندرعباس را پیگیری کردیم، افزود: این کار مهم برای اینکه نسل‌های بعدی و در سال‌های آینده مسوولان با مشکلی که اکنون مردم بندرعباس روبرو هستند مواجه نشوند باید انجام شود.

آمادگی واگذاری زمین‌های ویلایی در شهرک علوی

 ۵۳۸ میلیارد تومان طرح راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد

کمالی اضافه کرد: بنابراین الحاق زمین ۳۵۰ هکتاری و الحاق ۱۵۰ هکتار در شمال بلوار امام حسین (ع) را پیگیری کردیم و فرآیند الحاق یک هزار هکتار در شمال شهرک توحید به شهر بندرعباس درحال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: کارهای افزوده شدن زمین در منطقه پنجه علی به شهر بندرعباس نیز پیگیری و این موضوع حتی در شورای برنامه‌ریزی هم مطرح شده که امیدواریم هفته آینده نشست نهایی آن برگزار شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: کارهای بزرگی در این زمینه انجام شده که در مراحل کمیسیون‌ها و رفع موانع فنی قرار دارد و بعد از برگزاری نشست‌های کمیسیون ماده پنج و کمیسیون‌های فنی،‌ الحاق‌های بالای ۱۰۰ هکتار باید به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شود تا تصمیم نهایی در آنجا اتخاذ شود.

کمالی افزود: انجام این فرآیندها زمان‌بر بوده و امیدواریم تا اواسط سال آینده عمده زمین‌های مدنظر به شهر بندرعباس و سایر شهرهای هرمزگان الحاق شود.

وی ادامه داد: در شهر علوی آمادگی واگذاری زمین‌های ویلایی برای متقاضیان وجود دارد و تونلی هم در شمال پالایشگاه ستاره خلیج فارس درحال احداث بوده که مسیر دسترسی آن به بندرعباس را کوتاه‌تر خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha