۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۵۸
کد خبرنگار: 745
کد خبر: 85018009
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

قطع تلفن ۴۰ هزار مشترک در کرمان

۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۵۸
کد خبر: 85018009
قطع تلفن ۴۰ هزار مشترک در کرمان

کرمان- ایرنا- تلفن بیش از ۴۰ هزار مشترک ثابت در شهر کرمان از روز گذشته(چهارشنبه) قطع شده و تاکنون (لحظه انتشار خبر) بسیاری از آنها هنوز وصل نشده که اختلال در اینترنت و دیگر سرویس‌های متصل به ارتباط تلفنی را نیز به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، به علت رویکرد غیرکارشناسی و نامناسب شرکت مخابرات ایران و نیز مجموعه تابع این شرکت در کرمان، متاسفانه خبر قطع تلفن بیش از ۴۰ هزار مشترک بموقع اطلاع رسانی نشد و سخنگوی این شرکت در تهران امروز تنها در خبری مدعی اختلال موقت به علت قطع برق در مرکز مخابرات سیدالشهدای کرمان شد و گفت که تا چندساعت دیگر مشکل حل می شود.

عصر امروز البته سرپرست مخابرات منطقه کرمان در این زمینه با خبرنگار ایرنا مصاحبه و قطع برق را علت این مشکل بیان کرد اما ماجرای چرایی قطع برق توسط شرکت توزیع و اینکه چرا ژنراتورها و یوپی اس های مرکز مخابراتی به کار نیفتاده، خود حدیث مفصلی شده که نیاز به بررسی دارد و مدیرکل ارتباطات استان می گوید بررسی های دقیق فنی در جریان است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

قطعا مخابرات جریمه می شود

اظهارنظرهای طرفین ماجرا مثل مخابرات و شرکت توزیع برق توسط خبرنگار ایرنا احصا شده و در ادامه از نظر مخاطبان می گذرد اما این در حالی است که حسین ساجدی فر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان ضمن تایید اینکه قطع تلفن بیش از ۴۰ هزار مشترک را در بر می گیرد گفت: چون قطعی تلفن از روز گذشته تاکنون و زیاد بوده قطعا مخابرات جریمه مالی می شود.

وی ادامه داد: باید درباره علت بروز مشکل بررسی دقیق تر صورت گیرد زیرا اگر مشخص شود غیر از نقص فنی، عوامل دیگری مثل سهل انگاری یا بی توجهی در مساله نگهداری باطری، یوپی اس یا ژنراتورها وجود داشته باشد، برخورد دیگری خواهد شد.

شرکت برق برخلاف دستور استاندار عمل کرده

ساجدی فر درباره دلایل بروز این مشکل نیز توضیح داد: شرکت توزیع برق صبح دیروز به علت بدهی، برق مخابرات را قطع کرده و به‌زعم خودش بخش اداری مخابرات را قطع کرده است.

وی گفت: البته بررسی دقیق تر در جریان است اما به نظر می رسد در این زمینه برای قطع برق اشتباه محاسباتی شکل گرفته و برق مرکز سیدالشهدا نیز قطع شده است.

ساجدی فر تصریح کرد: این اقدام برخلاف دستور صریح استاندار بود که هفته پیش در خصوص وضعیت بدهی دستگاه های دولتی نسبت به همدیگر تاکید کرد هیچکس حق ندارد برق مراکز خدمت رسان را قطع کند.

به گفته وی، با قطع برق، یو پی اس مرکز سیدالشهدا درست عمل نکرده که این هم باید از نظر فنی بررسی شود که چرا به مدار نیامده و به همین علت ژنراتور نیز به کار نیفتاده است و باعث خاموشی کل مرکز می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: به علت خاموشی در این مرکز، ارتباط با مراکز امدادی مثل ۱۱۰، ۱۱۵ و نیز سامانه های پوز مغازه ها که از اینترنت بر پایه تلفن بهره می گرفتند نیز قطع شد؛ همچنین اختلالی مقطعی نیز در برخی اپراتورهای همراه شکل گرفت.

وی افزود: به دنبال این مشکل و پس از کسب اطلاع در وزارت ارتباطات، هماهنگ کردیم که کارشناسان مربوطه بافوریت وارد کار شدند و پیگیری کردند اما براساس پیگیری ما تاکنون(اوایل شامگاه پنجشنبه) هنوز تلفن ها برخلاف اعلام مدیران مخابرات که می گویند مشکل حل شده، وصل نشده است.

ساجدی فر گفت: پس از تکمیل بررسی های فنی، نتایج را به طور کامل برای افکارعمومی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

جریمه ها باید بازدارنده باشد

وی درباره مبلغ و شرایط جریمه مخابرات نیز گفت: صرف نظر از علت قطعی تلفن و اینترنت، به علت مدت زمان قطعی تلفن، قطعا مخابرات براساس شاخصه های مشخص و تعداد هر مشترک جریمه مالی می شود.

ساجدی فرد درباره میزان مبلغ جریمه نیز گفت که به احتمال مبلغ زیادی نخواهد بود که ضرورت دارد قانونگذار در این زمینه نیز جرایم سنگین تر وضع کند تا مراقبت های بیشتر نیز صورت گیرد.

قطع تلفن ۴۰ هزار مشترک در کرمان

توضیح مخابرات

اما سرپرست مخابرات منطقه کرمان در مصاحبه تلفنی با خبرنگار ایرنا ضمن اینکه به شرکت توزیع برق و بدهی مخابرات اشاره ای نکرد اما توضیح داد: به علت قطع برق در مرکز سیدالشهدای کرمان از صبح دیروز «اختلالی» اتفاق افتاد.

حسن آذری نصرآبادی افزود: از بیرون از مرکز قطع برق اتفاق افتاد که موجب اختلال شد؛ اینترنت و سایر سرویس های ۲ مرکز نیز بلافاصله بعد از یکساعت برقرار شد و به وضعیت عادی رسیدند.

وی افزود: اما حل مشکل در یک مرکز طولانی شد و تا ساعت ۱۴:۳۰ امروز غالب تلفن ها به وضعیت عادی بازگشتند.

آذری نصرآبادی درپاسخ به این سئوال که هنوز تلفن های بسیاری قطع است گفت: از نظر ما وضعیت مرکز و سوئیچ نرمال است اگر مواردی وجود دارد مشترکان با شماره ۲۰۱۱۷ (خرابی تلفن) تماس بگیرند.

وی در پاسخ به تعداد مشترکانی که تلفن آنان قطع شده گفت: حدود ۴۰ هزار ظرفیت تلفن قطع شد اما همه مشترکان دایر نبودند.

به گفته این مسئول، تلفن ۱۰ هزار مشترک تا همان یکساعت بعد از اختلال برقرار و بیش از ۲۰ هزار مشترک نیز تا بعدازظهر امروز مشکلشان حل شد.

عذرخواهی از شهروندان

وی در عین حال به علت بروز این مشکل از مشترکان وشهروندان عذرخواهی کرد و گفت که به علت قطع ارائه سرویس بدهکار مردم هستیم و امیدواریم با ارائه سرویس های بهتر بتوانیم جبران کنیم.

به گزارش ایرنا بررسی ها نشان می دهد که بسیاری از مشترکان هنوز تا شامگاه پنجشنبه با قطعی تلفن مواجه هستند.

شرکت برق: اشتراک اداری و مرکز تلفن جداست

اما محسن نوروززاده معاون امور مشترکین شرکت توزیع شمال کرمان در این زمینه به ایرنا گفت: ما با همه مراکز و ادارات تعامل داریم، اینطور هم نیست که برق مراکز حساس و خدمات رسان را قطع کنیم اما واقعیت اینکه در سال جاری شرکت مخابرات نسبت به پرداخت بدهی های خود اقدام نکرده و حتی تاکنون به چند نوبت نامه نگاری و اخطار ما هم واکنشی نشان نداده است.

وی افزود: اشتراک ساختمان اداری مخابرات که مدیرعامل و معاونین حضور دارند و مرکز سیدالشهدا جداست و برق ساختمان اداری برای ۲ ساعت، باوجود اخطارهای کتبی قبلی و حتی اخطاری قبل از اقدام برای قطع برق مشترک، قطع شد.

نوروززاده گفت: اینکه در داخل مخابرات آیا برق ۲ اشتراک را به هم متصل کرده اند یا خیر ما اطلاع نداریم اما قاعدتا در مرکز باید ژنراتور و یوپی اس نیز داشته باشند زیرا ممکن است کلا مشکل قطع برق به صورت فنی رخ دهد و داشتن مراکز پشتیبان امری عادی و طبیعی به شمار می رود.

وی مبلغ بدهی مراکز مخابرات مستقر در همین محدوده ای که با قطع برق همراه شده را سه میلیارد و هشتصدمیلیون تومان اعلام کرد و گفت: برق بخش اداری ساعت ۸ قطع دیروز شد و ساعت ۱۰ مدیران مخابرات زنگ زدند و پس از حدود ۲ ساعت و نیم وصل شده است.

به گزارش ایرنا صرفنظر از دلایل و چرایی قطع برق مرکز سیدالشهدا و اینکه کدام بخش از برق این شرکت قطع شده که مسئولان متولی باید پس از بررسی های فنی پاسخ دهند، این پرسش شکل می گیرد که آیا سایر مراکز مخابراتی در کرمان نیز درگیر چنین وضعیتی هستند که در صورت قطع برق به هر علتی، دچار چنین وضعیتی می شوند یا سازوکارهایی مثل مراقبت از ژنراتور و .... در دستور کار است و دیگر شاهد چنین رخدادهایی نخواهیم بود؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha