پنج امتیاز از هشت بازی، کارنامه ناموفق تیم فوتسال صبا یزد در لیگ کشور

۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۱۶
کد خبر: 85018273
کاظم سبحان‌زاده
پنج امتیاز از هشت بازی، کارنامه ناموفق تیم فوتسال صبا یزد در لیگ کشور

یزد- ایرنا- تیم فوتسال صبا یزد در پایان دور رفت لیگ دسته اول کشور از هشت مسابقه خود فقط پنج امتیاز کسب کرده و در رده نهم و آخر جدول رده‌بندی قرار دارد و کارنامه موفقی در رقابت‌ها ندارد.

به گزارش ایرنا، تنها نماینده فوتسال استان یزد در لیگ دسته اول قهرمانی باشگاه‌های کشور در هفته پایانی دور رفت در دیداری خانگی در حضور جمعی از تماشاگران با وجود تلاش زیاد مقابل تیم فولاد هرمزگان با کسب تساوی ۲ بر ۲ متوقف شد و در قعر جدول گروه اول قرار گرفت.

صبای یزد در گروه اول با شهروند ساری، فولاد هرمزگان، کوثر اصفهان، سبحان فلز گرمسار، شهدای ایلام، آروین قالاماکو، نفت امیدیه خوزستان و نماینده فوتسال تهران همگروه استهم‌اکنون در جدول رده‌بندی لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور تا پایان هفته هشتم و دور رفت، تیم سبحان فلز گرمسار سمنان با ۱۷ امتیاز با اقتدار در صدر گروه ۹ تیمی قرار دارد و تیم‌های نفت امیدیه خوزستان و شهدای علی‌آباد کتول با ۱۵ امتیاز و برحسب تفاضل گل به ترتیب دوم و سوم هستند.

همچنین در ته جدول رده‌بندی لیگ دسته اول فوتسال قهرمانی باشگاه‌های کشور تیم شهروند ساری با ۱۰ امتیاز، شهدای ورزشکار ایلام با ۶ و صبا یزد با ۵ امتیاز قرار دارد و هرچه به نیم فصل دوم نزدیک می‌شویم اهمیت و حساسیت بازی‌ها بیشتر می‌شود.

فصل جدید لیگ دسته اول فوتسال قهرمانی کشور با حضور ۲۷ تیم در سه گروه به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت زیرنظر فدراسیون فوتبال پیگیری می‌شود و در پایان از هر گروه ۲ تیم به مرحله نهایی صعود و در نهایت ۲ تیم جواز حضور در لیگ برتر کشور را کسب می‌کنند.

بر اساس قرعه‌ کشی صورت گرفته تیم فوتسال صبای یزد در گروه اول این رقابت‌ها با تیم‌های شهروند ساری، فولاد هرمزگان، کوثر اصفهان، سبحان فلز گرمسار، شهدای ایلام، آروین قالاماکو، نفت امیدیه خوزستان و نماینده فوتسال تهران همگروه است.

پنج امتیاز از هشت بازی، کارنامه ناموفق تیم فوتسال صبا یزد در لیگ کشور

در گروه دوم تیم‌های ملی حفاری، ایرالکو اراک، رعد اصفهان، استعدادهای درخشان مشهد، بوتاپارس البرز، ره سو تبریز، هیات فوتبال داراب، مقاومت تهران و کارآوران زرند کرمان و همچنین در گروه سه تیم‌های پاس تهران، شهرداری ساوه، اسپیناس زنجان، بارمان خمینی شهر، مس سرچشمه، جندی شاپور دزفول، عقاب نیروی هوایی تبریز، شاهین کرمانشاه و پیشگامان وحدت فین کاشان حضور دارند.

با توجه به اینکه نیم فصل دوم لیگ بزودی آغاز می‌شود قطعا تیم فوتسال صبا یزد باید برای رسیدن به لیگ برتر با بررسی نقاط ضعف با قدرت بیشتر در دور نهایی حضور داشته باشد.

صبا تنها نماینده فوتسال استان یزد در لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور اگر به روند ضعیف خود در نیم فصل دوم مسابقات ادامه دهد بدون شک با حضور تیم‌های مدعی یکی از گزینه‌های اصلی لیگ امسال برای سقوط به لیگ دسته دوم خواهد بود.

انتظار جامعه ورزش به خصوص فوتسال استان یزد این است که تنها نماینده استان در لیگ دسته یک با عزم جدی با همکاری همه مسئولان و با غیرت و تعصب بازیکنان و برنامه محوری و هدفمند کادرفنی برای رسیدن به لیگ‌ برتر تلاش کند.

پنج امتیاز از هشت بازی، کارنامه ناموفق تیم فوتسال صبا یزد در لیگ کشور

هم‌اکنون تیم‌ فوتبال چادرملو اردکان در لیگ دسته اول، تیم شهید قندی در لیگ دسته دوم و تیم‌های یزدلوله و میرک‌ کیش مهریز در لیگ دسته سه کشور به نمایندگی از این استان حضور دارد که سهم یزدی‌ها در سطح بالای این رشته و فوتسال قابل قبول نیست.

۳۰ تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد در لیگ‌های کشوری حضور دارد و در زمینه فوتبال ساحلی تیم های یزدی داعیه دار قهرمانی در لیگ برتر هستند و همواره بازیکنانی از این استان عضو تیم ملی ساحلی کشور هستند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی دارد که ۲ هزار فضای ورزشی باز و مسقف در ۱۱ شهرستان در رشته های مختلف فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha