استقرار ادارات در شهرستان مرزی رازوجرگلان خراسان‌شمالی ضروری است

بجنورد- ایرنا- نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: استقرار ادارات در شهرستان مرزی رازوجرگلان برای خدمات رسانی بهتر و رفاه مرزنشینان ضروری است و این موضوع در اولویت مسوولان استانی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد وحیدی روز جمعه در آیین افتتاح متمرکز طرح های دهه مبارک فجر در شهرستان رازوجرگلان اظهار کرد: با گذشت سال ها از ارتقای این منطقه مرزی به شهرستان، هنوز بسیاری از ادارات در این شهرستان مستقر نشده‌اند و مردم برای ساده ترین خدمات به مرکز استان مراجعه می کنند.

وی افزود: منکر خدمات نظام اسلامی در این منطقه نیستیم و تاکنون اقدامات زیرساختی گوناگونی در رازوجرگلان انجام شده است اما همچنان این منطقه کاستی هایی دارد که با بهره ‌گیری از ظرفیت نهادهایی همچون بنیاد علوی این مشکلات را تا حدودی برطرف کرد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوغانداری و اسب از ظرفیت های ویژه رازوجرگلان است، خاطرنشان کرد: در راستای احیای این ظرفیت ها به زودی ۲ رشته تحصیلی نوغانداری و پرورش اسب در هنرستان رازوجرگلان هنر آموز می پذیرد.

استقرار ادارات در شهرستان مرزی رازوجرگلان خراسان‌شمالی ضروری است

وحدت عامل اصلی توسعه در جرگلان

دیگر نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس نیز در ادامه اظهار کرد: رازوجرگلان همواره در برادری و وحدت مثال زنی بوده است و همین امر موجب شده بر روی ریل محرومیت زدایی و توسعه قرار گیرد.

سید محمد پاکمهر با اشاره رویکرد دولت برای تامین آب پایدار مناطق محروم افزود: مجتمع آبرسانی پرسه سو از پروژه های شاخص در استان و رازوجرگلان است که با بهره برداری از آن ۵۵ روستا از آب شرب برخوردار خواهند شد.

به گفته وی؛ این پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پاکمهر با بیان اینکه ساخت بیمارستان از خواسته های اهالی رازاوجرگلان است، گفت: در سفر دولت اعتبار خوبی برای ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی در نظر گرفته شده و اخیرا فاز نخست آن به مرحله اجرا درآمده است.

۶۲ طرح با اعتبار ۵۵۵ میلیارد ریال همزمان با سومین روز از چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان رازوجرگلان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی شد.

۵۱۶ طرح با اعتبار سه هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار همزمان با چهل و چهارمین ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود.

بیشتر این پروژه ها مربوط به بخش صنعت و معدن، آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی و شهرداری ها است و شهرستان شیروان با ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار بیشترین افتتاح طرح را دارد.

شهرستان مرزی ۷۰ هزار نفری راز و جرگلان که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال بجنورد واقع است، سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۷۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

این منطقه، بخشی در تابعیت شهرستان بجنورد بود که در اسفندماه سال ۱۳۹۲ به شهرستان ارتقا پیدا کرد و ۷۵ درصد از جمعیت این شهرستان ترکمنان اهل سنت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha