اسماعیلی: برای ترفیع حوزه شعر برنامه‌ریزی کردیم/ انتخاب دستیار حوزه شعر و ادب وزیر فرهنگ

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از حوزه شعر در دولت انقلابی و مردمی به صورت ویژه تجلیل می‌شود، گفت: برای ترفیع این حوزه برنامه‌ریزی و در این راستا علی محمد مودب را به عنوان دستیار حوزه شعر و ادب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب کردیم.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی در آیین اختتامیه هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر انقلاب اسلامی ایران را نهضت بزرگ با بافت فرهنگی دانست و گفت: در تحولات سیاسی یک گروه نظریه‌پرداز و گروهی به عنوان رهبران فکری فعالیت می‌کنند. یک گروه در بخش عملیاتی و اجرا کننده هستند. امتیاز بزرگ انقلاب اسلامی این است که رهبر آن مهم‌ترین نظریه‌پرداز این حرکت بزرگ بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حوزه شعر در سرلوحه همه آثار فرهنگی در نهضت بزرگ انقلاب حضور داشته و نقش آفرینی کردند، ادامه داد: امام خمینی (ره) اشعار مهمی سرودند، همچنین مقام معظم رهبری در کنار همه خصلت‌های مهم و ویژگی‌های منحصر به فردی که با آن بیش از ۳۳ سال کشتی انقلاب را در میان امواج هدایت کردند، این است که ایشان یک شاعر برجسته هستند.

اسماعیلی: برای ترفیع حوزه شعر برنامه‌ریزی کردیم/ انتخاب دستیار حوزه شعر و ادب وزیر فرهنگ

او از شعرایی که از کشورهای حوزه تمدنی و فرهنگی مشترک با ایران در این جشنواره حضور دارند، قدردانی کرد و افزود: حوزه شعر در دولت انقلابی و مردمی به صورت ویژه تجلیل می‌شود و برای ترفیع این حوزه برنامه‌ریزی کردیم. شعرا مطالبه‌ای را در یکی از جلسات بیان کردند تا در وزارتخانه بخشی را در حوزه شعر داشته باشیم.

وی افزود: مدت‌ها این مطالبه بررسی شد، قرار شد جایگاهی در نزدیکترین بخش به حوزه وزارت انتخاب کنیم و به همین دلیل حکم علی محمد مودب به عنوان دستیار حوزه شعر و ادب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را صادر کردیم؛ تا در سال آینده برنامه‌ای برای ارتقای هرچه بیشتر جایگاه شعر و شعرا ایجاد کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در این هفته برای شورای پاسداشت زبان فارسی اقدامات خاصی انجام دادیم، برای ما قابل قبول نیست در حوزه‌های مختلف تبلیغاتی تجاری و علمی زبان رسمی کشور مورد بی‌مهری قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha