۱۹ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۴۹
کد خبر: 81913127
T T
۰ نفر

پدر شعر شيروان درگذشت

۱۹ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۴۹
کد خبر: 81913127
پدر شعر شيروان درگذشت

شيروان - ايرنا - رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شيروان گفت: استاد قدرت الله شريفي، شاعر و نويسنده برجسته شيرواني كه به پدر شعر اين خطه مشهور بود، جمعه شب بر اثر كهولت سن درگذشت.

احمد زيبايي رو شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: قدرت الله شريفي متولد 1314 است كه از 11 سالگي شعر مي سرود و در پنجم ابتدايي در مدرسه 'انوشيروان' انشاهايش را موزون مي نوشت و در ساليان قبل از انقلاب كمتر مجله اي را مي شد يافت كه شعري از او در كنار شعر شاعراني چون مشيري، آزاد، نادرپور و... به چاپ نرسانده باشد.
وي گفت: نامبرده زماني با بزرگاني چون استاد محمدرضا شفيعي كدكني، شاعر و نظريه پرداز كم نظير عرصه شعر و ادب محشور بوده است.
وي همچنين مدت 30 سال است كه به عنوان پدر انجمن ادبي انديشه و شريف در شيروان فعاليت مي كند و شاگردان موفق و صاحب نام و كتابي را به جامعه فرهنگي ايران تقديم كرده است.
زيبايي افزود: گزيده اشعار اين شاعر كم ادعاي خراسان شمالي در قالب هاي نو، غزل و رباعي در سه جلد به نام هاي 'عطش سبز شدن' (سال 1375)، 'عطري به رنگ سرخ گل ناز' (سال 1387) و 'بايد به گل مجال تنفس داد' (سال 1387) به جامعه شعر و ادب عرضه شده است.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شيروان گفت: مراسم تشييع اين شاعر و نويسنده برجسته شيرواني فردا صبح از محل خيابان تفتازاني برگزار خواهد شد.
شهرستان شيروان با 157 هزار نفر جمعيت به عنوان دومين شهرستان پرجمعيت خراسان شمالي در 60 كيلومتري شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042