۱۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۱۱
کد خبرنگار: 1021
کد خبر: 85019231
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بورسیه دانشجو در دانشگاه تربت حیدریه افزایش می یابد

تربت حیدریه - ایرنا - رییس دانشگاه تربت حیدریه گفت: بر اساس برنامه ریزی و تفاهم صورت گرفته با تعدادی از واحدهای صنعتی استان خراسان رضوی پذیرش و بورسیه دانشجو در این مرکز علمی توسعه و تعمیم می یابد.

به گزارش ایرنا دکتر عباس خاشعی امروز شنبه در مراسم جشن ولادت حضرت علی علیه السلام و تجلیل از خانواده کارکنان دانشگاه تربت حیدریه افزود: در اولین گام و بر اساس تفاهم صورت گرفته با تعدادی از شرکت ها و کارخانه های استان خراسان رضوی در دفترچه کنکور سال آینده چند رشته این مرکز علمی پذیرش دانشجو را از طریق بورسیه انجام می دهند.

وی به تعداد رشته های مورد نظر و ظرفیت پذیرش بورسیه اشاره نکرد اما ادامه داد: هم اکنون شماری از شرکت های خراسان رضوی متقاضی جذب نیروی متخصص از طریق دانشگاه تربت حیدریه هستند که در این رابطه مقدماتی در رشته هایی همچون گیاهان دارویی انجام شده است.

رییس دانشگاه تربت حیدریه گفت:طی چند سال اخیر و به ویژه بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد توسعه کمی و کیفی دانشگاه تربت حیدریه بودیم که از جمله آن می توان به ایجاد رشته علوم و مهندسی آب با گرایش هیدرو انفورماتیک در مقطع کارشناسی ارشد اشاره کرد که نخستین مورد در استان خراسان رضوی و چهارمین در سطح کشور است.

خاشعی افزود:هیدرو انفورماتیک از جمله رشته های میان رشته ای و ترکیبی از رشته های مختلف شامل مهندسی آب، برق، کامپیوتر یا فناوری اطلاعات است و در تحلیل موضوعات از علم هوش مصنوعی استفاده می کند.

وی با یادآوری بنیه علمی و سطح بالای تولیدات پژوهشی دانشگاه تربت حیدریه ادامه داد: با در نظر گرفتن تعداد استادان و سرانه چاپ مقاله این مرکز علمی معادل و همتراز مراکز معتبری همچون دانشگاه فردوسی مشهد است.

رییس دانشگاه تربت حیدریه گفت: این یک ادعا نیست بلکه پایگاه علمی اسکوپرس به عنوان یک مرکز معتبر بین المللی اعلام کرده که معیارهای سختگیرانه علمی و خروجی آن موید کیفیت بالای تولیدات علمی - پژوهشی دانشگاه تربت حیدریه است.

خاشعی به دیگر موفقیت های دانشگاه تربت حیدریه نیز اشاره کرد و افزود: اخیرا یک شرکت تحقیقاتی در این شهرستان با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شرکت دانش بنیان نوپا نوع ۲ ارتقاء یافت و مشمول حمایت های دولت و برخورداری از تسهیلات مصوب شد.

وی با بیان این که این شرکت از سال ۹۸ در زیست بوم فندوری دانشگاه تربت حیدریه تاسیس شد افزود: حوزه فعالیت این شرکت دستگاههای آنالیزور صنعتی برای کارخانه گچ و آهک و همچنین تهیه آنالیزور گاز کشاورزی مخصوص زعفران است و اهمیت این موضوع به سبب توانمندی معدنی و کشاورزی تربت حیدریه به ویژه در تولید زعفران مضاعف است‌.

وی اظهار کرد: به تاسی از منویات رهبری و رویکرد دولت با ایجاد مکان اختصاصی برای استقرار شرکت های دانش بنیان در دانشگاه تربت حیدریه حمایت از فعالان این بخش را به طور جدی تری تقویت خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا هم اکنون در دانشگاه تربت حیدریه افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۳۰ رشته تحصیل می کنند.

تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد و از شهرهای مهم خراسان رضوی چند دانشگاه دیگر اعم از آزاد، پیام نور، علوم پزشکی و علمی کاربردی هم دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha