دیار کریمان به میزبانان رویدادهای فرهنگی فاخر ایران اضافه شد

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت های منحصربه فرد تالار فرهنگ و هنر شهر کرمان گفت که این تالار از این پس می تواند از رویدادهای فاخر کشوری میزبانی کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی فداکار عصر شنبه همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در مراسم افتتاح تالار فرهنگ و هنر کرمان افزود: تالار فرهنگ و هنر پروژه بزرگی است که بیش از یک هزارو ۲۰۰ صندلی تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر در اختیار علاقه مندان این حوزه قرار داده است.

وی با بیان اینکه از این به بعد مبدا تاریخ فرهنگ و هنر کرمان به قبل و بعد از ساخت تالار فرهنگ و هنر تقسیم خواهد شد اظهار داشت: ساخت تالار فرهنگ و هنر ظرفیت خوبی در این حوزه برای کشور ایجاد کرده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه احداث این سالن به هر شکل آرزوی اهالی فرهنگ و هنر و ما بود که در دولت سیزدهم به سامان رسید اظهار داشت: مجموعه تالار فرهنگ و هنر کرمان سالن های تخصصی بسیار خوبی دارد و امیدواریم در چندماه آینده معاون توسعه منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز کمک کند تا ۲ یا سه برنامه فاخر در این مجموعه برگزار کنیم.

وی گفت: اداره و نگهداری مجموعه تالار فرهنگ و هنر دشوارتر زیرا نگهداری آن تخصصی است و نیروی انسانی زیادی می خواهد و هزینه دارد که در این زمینه نیز نیازمند حمایت هستیم.

فداکار گفت: هنرمندان برای مجموعه برنامه ها در حوزه مکتب شهید سلیمانی از این مجموعه تالار فرهنگ و هنر کرمان می توانند استفاده کنند و امیدوارم چراغ این تالار همواره روشن باشد و کارهای فاخری در این مکان به مرحله اجرا برسد.

به گزارش ایرنا محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اکنون فرهنگ کرمان با فرهنگ مقاومت درآمیخته و این استان به عنوان پایتخت مقاومت شناخته شده است.

وی افزود: افتتاح تالار فرهنگ و هنر کرمان ۱۳ سال طول کشید و اگر همت دکتر اسماعیلی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نبود معلوم نبود چه اتفاقی می افتاد لذا از ایشان تشکر می کنیم.

زاهدی گفت: از هنرمندان کرمانی درخواست داریم بخشی از آثار خود را در بخش فرهنگ مقاومت و تبیین رویدادهای انقلاب اسلامی به کار ببرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha