پیام آتشین «ابوحمزه» به تل آویو + فیلم

تهران - ایرنا- «ابو حمزه» سخنگوی سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به مناسبت عملیات قهرمانانه «بیت لید» که به کشته شدن ۲۴ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی منجر شد، پیام آتشینی برای تل آویو فرستاد.

به گزارش ایرنا، عملیات قهرمانانه «بیت لید» در ۱۱ ژانویه سال ۱۹۹۵ میلادی علیه ارتش رژیم صهیونیستی اجرا شد. در این روز، ۲ مبارز فلسطینی به نام های «انور سکر» و «صلاح شاکر» در عملیات استشهادی همزمان خود در چهار راه بیت لید، ۲۴ افسر و نظامی صهیونیست را کشته و حدود ۶۰ نفر دیگر را زخمی کردند.

انور سکر و صلاح شاکر لباس ارتش رژیم صهیونیستی را در چهار راه بیت لید در نزدیک شهر اشغالی «ام خالد» که صهیونیست ها آن را «نتانیا» می نامند، به تن کردند و ابتدا انور سکر خود را در میان نظامیان و افسران صهیونیست و دقایقی بعد نیز صلاح شاکر در عملیات استشهادی خود را منفجر کرد.

این عملیات به منزله شکست توافقنامه سازش «اسلو» بود تا تاکید کند که جنبش جهاد اسلامی فلسطین به مقاومت به عنوان تنها گزینه برای آزادسازی فلسطین پایبند است و با خون مبارزان خود به مقابله با توطئه سازش خواهد پرداخت.

ابوحمزه در مصاحبه تصویری با شبکه المیادین به تشریح جزئیات، پیام ها و پیامدهای این عملیات و علت انتخاب چهار راه بیت لید برای اجرای آن پرداخت و گفت که چهار راه بیت لید در آن زمان محل تجمع شمار زیادی از نظامیان صهیونیست بود و از همین رو، این محل برای اجرای عملیات شهادت طلبانه انتخاب شد.

ابوحمزه گفت: عملیات بیت لید یک دستاورد امنیتی در کنار دستاوردی نظامی بود زیرا مبارزان جهاد اسلامی توانستند از همه استحکامات و مراکز ایست و بازرسی دشمن عبور کرده و آن را اجرا کنند.

وی تاکید کرد: سرایا القدس اعتقاد راسخی به مقابله با کسانی دارد که تروریسم و شرارت را علیه ملت بی پناه و سرافراز فلسطین اعمال می کنند.

سخنگوی سرایا القدس درباره روند سازش برخی حکام عرب با صهیونیست ها گفت: جهاد اسلامی و سرایا القدس همه توطئه ها عادی سازی را از طریق عملیات های جهادی در چارچوب "وحدت میادین"، "شمشیر القدس" و "بنیان مرصوص" به شکست کشاندند، همانطور که قبلا نیز همه تلاش ها برای از بین بردن حق ملت فلسطین از طریق مسیرهای سازش را خنثی کردند.

وی تاکید کرد: جنبش جهاد اسلامی هرگز از مقاومت در کرانه باختری و نوار غزه دست بر نخواهد داشت.

ابوحمزه در این مصاحبه به رشد اخیر عملیات های مقاومت و مقابله با ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری پرداخت و در پیام روشنی به دشمن صهیونیست گفت: فلسطین از آن فلسطینی ها است. اینجا سرزمین فلسطینی و عربی و اسلامی است و سرایا القدس حضور اشغالگران اسرائیلی در آن را بر نمی تابد.

وی تاکید کرد: سرایا القدس همه توانمندیها و توان امنیتی، نظامی، سیاسی و مردمی را برای آزادسازی سرزمین فلسطین بسیج خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha