۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85020020
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشور درگیر یک جنگ رسانه‌ای و شناختی است

زنجان – ایرنا - رییس خانه احزاب استان زنجان گفت: دشمنان با درگیر کردن کشور در یک جنگ رسانه‌ای و شناختی برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند و باید در این زمینه هوشیار باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر عباسی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی آن، افزود: همه باید نسبت به این مهم حساس باشیم چراکه جنگ نرم یکی از کم هزینه ترین و در عین حال خطرناک ترین جنگ ها است.

وی افزود: دشمن در طول حیات انقلاب اسلامی انواع جنگ ها و روش های تهاجم را علیه کشور ما به کار گرفته که جنگ ترکیبی اخیر نیز در ادامه همان مسیر است و در این شرایط باید هوشمندسازی، مردمی سازی و کارآمدی را مورد توجه قرار داد.

ریس خانه احزاب استان زنجان به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: از جمله این دستاوردها می توان به توسعه زیرساخت ها و گسترش راه های ارتباطی اشاره کرد که نسبت به قبل از انقلاب رشد چشمگیری داشته است.

عباسی افزود: در حوزه علم و فناوری قبل از انقلاب در سطح استان زنجان یک دانشکده کشاورزی بود اما اکنون بیش از ۱۲ مرکز دانشگاهی با بیش از ۳۵ هزار دانشجو در استان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ایران در حوزه سلامت جزو چند کشور اول دنیا است، گفت: در حوزه‌ نظامی نیز به پیشرفت های مهمی دست یافته ایم و ایران در زمان حاضر به صادر کننده تسلیحات پیشرفته تبدیل شده در حالیکه در زمان جنگ تحمیلی هشت ساله در تامین سلاح های ساده نیز مشکل داشتیم.

این مسوول گفت: انسجام و وحدت، بزرگترین راهکار مقابله با چالش‌های درونی و بیرونی کشور است و همه باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

برخی فضای سیاسی جامعه را دستخوش التهاب می کنند

رییس خانه احزاب استان زنجان در ادامه گفت: متاسفانه عده ای با دمیدن بر آتش رقابت های گروهی، فضای سیاسی جامعه را دستخوش التهاب غیر ضروری می کنند که اتفاقا بزرگترین خواسته دشمن در این شرایط، همین است.

عباسی گفت: با نگاهی به شرایط کنونی کشور و مباحث مطرح در عرصه سیاسی، متوجه می شویم که اهمیت درک شرایط امروز متاسفانه هنوز برای برخی از مسئولان و نخبگان سیاسی مشخص نشده است.

وی ادامه داد: در واقع با نگاه به عملکردها و موضع گیری ها به این موضوع پی می بریم که ضرورت ارائه راه عاجل و موثر برای حل فوری مسائل، هنوز دغدغه و اولویت اصلی نیست.

عباسی خاطرشان کرد: امروز فضای سیاسی کشور به جای اینکه محل هم اندیشی، هماهنگی و کار و تلاش برای رسیدن به افق های وسیع‌تر باشد، متاسفانه گرفتار منازعات بی سرانجام گروهی شده است.

وی با بیان اینکه نباید علایق و منافع سیاسی و گروهی باعث به حاشیه رفتن منافع بلند مدت و مصالح عالیه نظام شود، اظهار داشت: متاسفانه رفتارهای برخی از چهره ها و گروه های سیاسی به گونه ای رقم می خورد که گویی هیچ هدف و رسالتی به جز کسب قدرت برای خود قائل نیستند.

دبیر جبهه پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در استان زنجان افزود: عده ای بدون درک شرایط و اقتضائات نظام آنچنان بر طبل تفرقه می کوبند که گویی هیچ نقطه مشترک و وحدتی میان ما وجود ندارد در صورتیکه کشور و انقلاب متعلق به همه آحاد مردم است و تعلق به قشر و گروه خاصی ندارد.

فعالیت ۵۰ حزب و تشکل شناسنامه دار در استان زنجان

رییس خانه احزاب استان زنجان از فعالیت ۵۰ حزب و تشکل شناسنامه دار در استان خبر داد و گفت: از این تعداد حدود ۲۶ تشکل اصلاح طلب، ۲۱ تشکل اصولگرا و مابقی مستقل هستند.

وی با بیان اینکه احزاب استان کسی را برای مدیریت های اجرایی در دستگاه ها معرفی نکرده اند، گفت: تاکنون درخواستی از احزاب استان برای چنین اموری ارسال نشده است.

عباسی با بیان اینکه در گماردن مدیران به مسوولیت ها همان روش دفاع مقدس بسیار پسندیده و مطلوب است، اظهار داشت: در دفاع مقدس هیچگاه فرمانده دسته، فرمانده گردان نمی شد بلکه باید مراحل لازم را طی می کرد.

عباسی با اشاره به اغتشاشات اخیر، گفت: این اتفاقات حاصل چند سال اتاق فکر غرب بود و البته باید صدای اعتراض مردم را شنید ولی اغتشاش باعث می شود صدای اعتراضات هم به گوش کسی نرسد.

وی بر لزوم برگزاری کرسی های آزاداندیشی و تعاملی با حضور نخبگان اشاره کرد و گفت: باید فضای تعامل و همکاری را در حل مشکلات در پیش بگیریم.

رییس خانه احزاب استان زنجان در پایان از همه اقشار مردم برای حضور پرشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha