۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۳۲
کد خبر: 85020025
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حکم‌ تخریب برخی ساختمان‌های متخلف در یزد به جریمه تبدیل می‌شود

یزد- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: احکام پرونده ساختمان‌هایی که به دلیل تخلف در سال‌های گذشته برای آن‌ها حکم تخریب صادر شده، اما به نحوی برای رفع تخلف اقدام کرده اند، بار دیگر در کمیسیون ویژه ماده ۱۰۰ بررسی و در صورت امکان، حکم تخریب به جریمه تغییر می‌یابد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، محمدعلی اعتباری در جمع مدیران شهرسازی مناطق یزد گفت: موارد مرتبط با اینگونه تخلفات، پس از تشکل جلسه کمیسیون ویژه ماده ۱۰۰ و تأیید اعضای این کمیسیون، به تصویب خواهد رسید.

به گفته رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد، این اقدام فقط برای ساختمان‌های که به هر نحوی تخلف آن‌ها رفع شده است، اجرا خواهد شد و بر تمامی رأی‌های تخریب، صدق نمی‌کند.

اعتباری اظهار داشت: شهروندان باید به این مهم توجه کنند که مطابق کمیسیون ماده ۱۰۰ ، مالکان املاک و اراضی، قبل از هر اقدام عمرانی از قبیل تفکیک اراضی و شروع ساختمان سازی، مکلف به دریافت پروانه ساخت از شهرداری هستند.

حدود نیمی از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان یزد در مرکز این استان سکونت دارند و بخش عمده ساخت و سازهای این شهر بدون رعایت آیین نامه ها و مقرارت ساختمانی انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha