بیش از۳۶ هزار واحد مسکونی روستایی در استان بوشهر مقاوم سازی شد

بوشهر - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون از مجموع ۷۷ هزار و ۵۸۹ واحد مسکونی روستایی این استان ۳۶هزار و ۹۱۰ واحد مقاوم سازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا مقدم روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این شمار مقاوم و نوسازی سه هزار و ۱۰۷ واحد در یک سال اخیر انجام شده اند.

وی بیان کرد: افزون بر این در ۴۴ سال گذشته ۳۴هزار و ۶۵۹ واحد مسکونی آسیب دیده در اثر حوادث طبیعی در استان بوشهر بازسازی شده اند که از این شمار ۶۳۰ واحد مربوط به سال گذشته است.

مقدم در باره تامین مسکن اقشار کم درآمد و محروم روستائیان استان بوشهر گفت: پس از پیروزی انقلاب تاکنون یکهزار و ۴۳ واحد مسکونی برای این گروه از روستائیان استان تامین شده و افزون براین ۲۵۷ واحد مسکونی نیز امسال تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شوند.

به گفته مقدم پرداخت تسهیلات بلاعوض یکی از کارکردهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که در این راستا از ابتدای انقلاب تاکنون یکهزار و ۵۵۳ میلیارد ریال به صورت بلاعوض پرداخت شده و از این میزان ۵۷۱ میلیارد ریال مربوط به سال گذشته است.

وی با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن گفت: سهم مسکن روستایی استان بوشهر از طرح نهضت ملی مسکن در سال نخست ۲هزار و ۳۸۰ واحد مسکونی است که از این تعداد یکهزار و ۷۴۵ واحد همزمان با دومین سفر استانی دولت آماده افتتاح و راه‌اندازی است.

مقدم یادآور شد: از این شمار سهم شهرستان‌های بوشهر ۹۶ واحد، تنگستان ۳۵۵، جم ۸۵، دشتستان ۵۵۹، دشتی ۱۲۹، دیر ۱۸۷، دیلم ۹۹، عسلویه ۱۲، کنگان ۷۲ و گناوه ۱۵۱ واحد مسکونی است.

وی سهم مسکن روستایی استان بوشهر از نهضت ملی مسکن در سال دوم را ۲هزار و ۲۵ واحد عنوان کرد که آنها برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی و در زمان حاضر ۲هزار و ۱۸ واحد در دست ساخت هستند.

مقدم گفت: در ساخت مسکن روستایی علاوه بر پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی کمک بلاعوض پرداخت می‌شود که در ۴۴ سال پیروزی انقلاب اسلامی ۲۷ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به روستاییان استان بوشهر پرداخت شده است.

بیش از۳۶ هزار واحد مسکونی روستایی در استان بوشهر مقاوم سازی شد

به گفته مقدم همچنین ۲هزار و ۹۹۳ واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان بوشهر از دیگر برنامه‌های این نهاد انقلابی است که از این شمار امروز ۸۴ واحد در خورموج تکمیل و همزمان با سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به این استان آماده افتتاح است.

وی با اشاره به احداث ۱۵۰ واحد مسکونی ویژه محرومان استان بوشهر گفت: از این شمار نیز ۸۲ واحد در شهرستان کنکان و ۶۸ واحد در شهرستان دیر احداث شده که آماده تحویل هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر بهره برداری از ۱.۵ میلیون مترمربع آسفالت را از دیگر برنامه های بنیاد مسکن عنوان کرد که همزمان با سفر رئیس جمهور انجام خواهد شد.

مقدم واگذاری ۱۷هزار و ۱۰۰ قطعه زمین، صدور ۷۶هزار و ۴۰۵ جلد سند روستایی و ۱۲هزار و ۸۳۱ جلد سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، احداث ۲۵۶ بوستان روستایی به مساحت ۵۴۶هزار متر مربع، ۱۸۰ زمین چمن مصنوعی با ۲۵۶هزار و ۵۰۰ مترمربع را از دیگر خدمات بنیاد مسکن استان بوشهر در ۴۴ سال گذشته عنوان کرد.

وی یادآور شد: در ۴۴ سال گذشته ۶۱ روستا در مقابل سیلاب ایمن‌سازی شده و از ۱۶۸ روستای در معرض خطر سیلاب استان بوشهر، در یکسال اخیر با اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور ۱۶ روستای شهرستان‌های دشتی، تنگستان و جم ایمن‌سازی شده است.

اجرای طرح هادی در ۳۹۰ روستای استان بوشهر

به گفته مقدم پس از پیروزی انقلاب اسلامی در قالب ۳۹۰ طرح هادی هفت میلیون مترمربع از معابر روستایی استان بوشهر با هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است و در زمان حاضر ۶۰ درصد معابر درجه یک روستاهای این استان مورد بهسازی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۹۹.۳ درصد روستاهای استان بوشهر از طرح هادی برخوردار هستند اظهار کرد: از کل طرح‌های هادی تعریف شده برای روستاهای استان بوشهر طرح هادی ۴۷ روستا بازنگری و طرح گردشگری برای پنج روستای این استان نیز تعریف شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha