«بچه زرنگ» بیشترین امتیاز را از نظرسنجی ایرنا گرفت/ «سرهنگ ثریا» و «جنگل پرتقال» دوم و سوم

تهران- ایرنا- مطابق با نظرسنجی ایرنا تا روز چهارم چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، فیلم انیمیشن «بچه زرنگ» با کسب ۳ ستاره از منتقدان سینما در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد و فیلم‌های «سرهنگ ثریا» و «جنگل پرتقال» رده‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی، ایرنا، چهار روز از جشنواره فیلم فجر می‌گذرد و تاکنون یازده فیلم از مجموع ۲۴ فیلم بخش سودای سیمرغ اکران شده است، منتقدان سینما درباره هر کدام از این آثار در این چند روز نقدها و نظرات مختلفی را در رسانه های مختلف منتشر کرده اند.

در چهار روز گذشته فیلم‌های،‌ استاد،‌ شماره ۱۰ ، آه سرد،‌ جنگل پرتقال،‌ یادگار جنوب، پرونده باز است، سرهنگ ثریا، عطرآلود،‌ چرا گریه نمی‌کنی،‌ بچه زرنگ و هوک روی پرده پردیس سینما گالری ملت (خانه جشنواره) و همزمان در برج میلاد رفته است و تا پایان جشنواره از امروز ۱۶ بهمن تا روز اختتامیه ۲۲ بهمن، سیزده فیلم دیگر برای اکران باقیمانده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) برای دومین سال، فیلم های بخش رقابتی را از منظر منتقدان سینما ارزیابی کرده است، در این نظرسنجی منتقدان سینما روزانه به فیلم‌های اکران شده ستاره می‌دهند، هر کدام از منتقدان می‌توانند رضایت نسبی خود را از آثار سینمایی با تعداد ستاره‌ها از یک تا پنج مشخص کنند. این نظرسنجی هر روز در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) منتشر می‌شود.

بر اساس حروف الفبا به ترتیب، جبار آذین، معین احمدیان، امیرحسین اشرفی، امیر اهوارکی، علی افشار، مهدی خدایی، علی عبدالعلی‌زاده، آرش فهیم، محمد قربانی، مصطفی محمودی، رضا منتظری و هادی مومنی در نظرسنجی فیلم پرونده باز است شرکت کردند.

رده‌بندی فیلم‌های اکران‌شده جشنواره تا روز چهارم

در چهار روز اول جشنواره و بر اساس جدوال منتشر شده، فیلم انیمیشن بچه زرنگ با دریافت ۳ ستاره از منتقدان در صدر جدول نظرسنجی از منتقدان قرار گرفته است و فیلم‌های سرهنگ ثریا و جنگل پرتقال هر کدام به ترتیب با کسب ۲.۷ ستاره و ۲.۴ ستاره، رده‌های دوم و سوم این جدول را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که فیلم شماره ۱۰ با ۲.۲ ستاره در رده پنجم و فیلم هوک با دریافت ۲ ستاره و فیلم یادگار جنوب با ۱.۶ ستاره در جایگاه پنجم و ششم این رده بنده قرار گرفتند.

در حالی که سه فیلم استاد، چرا گریه نمی‌کنی و عطرآلود با اختلافی ناچیز و با کسب میانگین ۱.۵ ستاره در رتبه های هفتم و هشتم و نهم، در میانه جدول جاخوش کرده‌اند، دو فیلم آه سرد با ۱.۱ ستاره و پرونده باز است با ۰.۹۵ ستاره و اقبالی کم فروغ از سوی منتقدان سینما رتبه های دهم و یازدهم در پایین جدول را به خود اختصاص دادند.

کدام فیلم‌ها در نیمه دوم جشنواره اکران می‌شوند؟

۶ روز تا پایان جشنواره چهل و یکم باقی مانده است و ۱۳ فیلم برای اکران و نظرسنجی باقیمانده است که ممکن است این رده بندی تا پایان جشنواره تغییر کند، قرار است از امروز تا عصر ۲۱ بهمن فیلم‌های بعد از رفتن، کت چرمی، هفت بهار نارنج،روایت ناتمام سینما، کاپیتان، گل‌های باوارده، های‌پاور، اتاقک گلی، درآغوش درخت، غریب، وابل، آنها مرا دوست داشتند و متروپل که هر روز مطابق ارزیابی منتقدان از آثار در ایرنا منتشر خواهد شد.

«بچه زرنگ» بیشترین امتیاز را از نظرسنجی ایرنا گرفت/ «سرهنگ ثریا» و «جنگل پرتغال» دوم و سوم

جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ به دبیری مجتبی امینی در دو پردیس سینمایی ملت و برج میلاد برگزار می‌شود. امسال ۲۴ فیلم در بخش سودای سیمرغ در جشنواره فیلم فجر به رقابت می‌پردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha