صدیقی: برای تکرار موفقیت‌ها نیاز به حمایت مالی داریم/ کادر فنی تیم ملی ووشو بزودی مشخص می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون ووشو با بیان اینکه اعضای کادر فنی تیم ملی پس از مسابقات لیگ مشخص می‌شود گفت: برای رسیدن به اهدافمان و تکرار موفقیت‌ها نیاز به حمایت مالی داریم.

امیر صدیقی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص رقابت‌های ووشو قهرمانی مردان کشور که به مدت سه روز در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد تهران برگزار شد، اظهار داشت: این پیکارها از سطح فنی و کیفی مناسبی برخوردار بود. ۳۴ تیم از ۳۱ استان و سه منطقه آزاد در این رویداد حضور داشتند. در مجموع، ۴۵۰ ورزشکار، مربی و داور به مدت سه روز در مسابقات قهرمانی کشور حضور یافتند. در این مسابقات تیم‌های زنجان، تهران و اردبیل در رتبه‌های اول تا سوم ایستادند.

وی گفت: ۲۲ استان در مسابقات صاحب مدال شدند که این مساله نشان از فراگیری ووشو در سطح کشور دارد. همچنین عملکرد تیم‌ها در جدول مدال‌ها نیز نزدیک بود و انصافا رقابت‌های جذابی را شاهد بودیم.

رئیس فدراسیون ووشو تصریح کرد: نفرات برگزیده جواز حضور در مرحله نخست انتخابی‌های درون اردویی را به دست آوردند که ۲۰ و ۲۱ اسفندماه برگزار خواهد شد. این نفرات به اضافه ووشوکارانی که پیش از این در اردوی بازی‌های آسیایی بودند به رقابت می‌پردازند.

صدیقی با بیان اینکه رقابت‌های کشوری بانوان نیز طی روزهای آتی برگزار می‌شود، گفت: سال آتی بازی‌های آسیایی هانگژو و قهرمانی جهان آمریکا را داریم که می‌خواهیم با قدرت در هر دو رویداد حضور یافته و دوباره قدرت ووشوی ایران را ثابت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف کادر فنی تیم ملی چه زمانی مشخص می‌شود؟ گفت: مرحله نهایی لیگ، اوایل اسفند انجام خواهد شد و پس از آن کادر فنی را مشخص خواهیم کرد.

صدیقی در خصوص احتمال برگزاری اردوی خارجی و دیدار تدارکاتی برای تیم ملی ووشو ایران، گفت: پیش‌بینی ما برگزاری کمپ تمرینی یا حضور در یک رویداد بین‌المللی در مردادماه است. تلاش خواهیم کرد تا این مهم انجام شود و امیدوارم بتوانیم منابع مالی را تامین کنیم.

رئیس فدراسیون ووشو درباره مشکلات مالی فدراسیون، عنوان کرد: هنوز تکلیف تفاهمنامه مالی با وزارت ورزش مشخص نیست و تنها رقم‌هایی را می‌شنویم که به کفاف هزینه‌های فدراسیون را نمی‌دهد. از این پس اردوها و مسابقات بین‌المللی زیادی در ووشو و کوراش داریم که نیازمند بودجه مناسب است.

وی گفت: فدراسیون ووشو همواره برای ورزش ایران افتخار آفرین بوده و در ووشو با چین، هند، اندونزی و تمامی کشورهای شرق آسیا رقابت داریم. در کوراش نیز، ازبکستان حریف اصلی تیم ایران است که حتی در جدول توزیع مدال‌ها نیز با کاروان ایران رقابت خواهد داشت. اکنون نیاز به حمایت‌های مالی داریم تا بتوانیم برنامه‌های خود را به صورت مناسب اجرا کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha