۱۲۵ میلیارد تومان مالیات به حساب شهرداری‌ها ودهیاری‌های خراسان‌شمالی واریز شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: ۹ ماهه امسال ۱۲۵ میلیارد تومان درآمد مالیات ارزش افزوده به حساب دهیاری و شهرداری های استان واریز شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید قهرمانلو روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۹ ماهه پارسال ۱۱۰ میلیارد تومان درآمد مالیات ارزش افزوده به حساب دهیاری و شهرداری های استان واریز شد.

وی درباره اظهار مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی افزود: در این مدت؛ ۴۸ هزار و ۶۰۵ فقره اظهارنامه مالیاتی به ارزش ۴۹ میلیارد تومان در بخش مشاغل کسبه ارائه شد که این رقمدر مدت مشابه پارسال ۲۹ هزار و ۴۴۹ فقره اظهارنامه به ارزش حدود ۱۲ میلیارد تومان است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی افزود: بر این اساس اظهارنامه این بخش به لحاظ تعداد۱۶۵ درصد و به لحاظ ارزش ریالی ۴۱۶ درصد رشد یافت که این افزایش با انجام اقدامات فرهنگ سازی محقق شده است.

وی افزود: پارسال اشخاص حقوقی هم یک هزار و ۸۶۷ فقره اظهارنامه به ارزش ۲۷۸ میلیارد تومان ارائه دادند که امسال یکهزار و ۹۰۷ فقره اظهارنامه به ارزش ۴۶۶ میلیارد تومان رسیده است.

وی درباره بخشودگی جرائم مالیاتی گفت: امسال ۱۰ هزار و ۲۴۶ درخواست در این زمینه بررسی و با تمامی آن موافقت شد و در مجموع ۱۶۲ میلیارد تومان بخشوده شد.

رشد ۵۴ درصدی درآمدهای مالیاتی

وی درباره وصول درآمدهای مالیاتی در سال جاری گفت: امسال وصول یکهزار و ۲۶۸ میلیارد تومان درآمد پیش بینی و تاکنون یکهزار و ۳۰۷ میلیارد تومان وصول شد که نسبت به میزان پیش بینی سه درصد بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه میزان وصول درآمد مالیاتی استان ۵۴ درصد رشد را نشان می دهد، گفت: در ۱۰ ماهه امسال در بخش مالیات مستقیم ۹۲۰ میلیارد تومان درآمد و در بخش مالیات غیر مستقیم ۳۸۶ میلیارد تومان درآمد وصول شد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در مدت مشابه پارسال ۸۵۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شد.

وی افزود: بخش زیادی از مالیات در استان از شرکت های بزرگ دریافت می شود به طوری که ۳۰ هزار صنف در استان تنها هفت درصد از مالیات پرداخت شده را به خود اختصاص داده است.

وی درباره استرداد مالیات گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۲۷ میلیارد تومان مالیات وصول شده از صادرکنندگان و یا مخل مالیات حقوق بازنشستگان به حساب این مودیان مسترد شد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: این رقم در مدت مشابه پارسال هفت میلیارد تومان گزارش شده است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال‌شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha