۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۵۴
کد خبرنگار: 1384
کد خبر: 85020413
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارگاه آموزشی یکروزه برای کودکان تحت پوشش بهزیستی در پردیس برگزار شد

پردیس – ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر کارگاه آموزشی یکروزه در رشته سفالگری و چرم دوزی برای کودکان تحت پوشش بهزیستی برگزار شد.

سمیه خاکپور روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: آموزش و اشتغالزایی در رشته چرم دست دوز برنامه مناسبی برای کودکان تحت پوشش بهزیستی است که به همین منظور کارگاه یکروزه برگزار شد.

وی با اشاره به سایر برنامه های این اداره در دهه مبارک فجر اظهار داشت: یکی از برنامه های مشارکتی این دستگاه حضور ۱۰ نفر از صنعتگران شاخص شهرستان در رشته های چرم دوزی، سفالگری، مینا کاری، رودوزی های سنتی، گلیم بافی و فیروز کوبی در باغ موزه دفاع مقدس بود که استقبال خوبی از صنایع دستی شهرستان به همراه داشت.

این مسئول ادامه داد: برگزاری نمایشگاه مشارکتی صنایع دستی در محل اداره فنی و حرفه ای شهرستان پردیس از ۱۲ تا ۲۴ بهمن ماه یکی دیگر از فعالتیها در حوزه صنایع دستی شهرستان است.

خاکپور با اشاره به مزایای برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی خاطرنشان کرد: معرفی صنایع دستی شهرستان، ارائه آموزش هایی برای اشتغالزایی به همراه کار آفرینی و شناسایی صنعتگران جدید از مزایای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان است.

وی افزود: راهنمایی هنرمندان برای دریافت مجوز در رشته های صنایع دستی که در آن تبحر دارند یکی دیگر از مزایای برگزاری نمایشگاه است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: در ایام مبارک دهه فجر نمایشگاه ۱۰ نفر از صنعتگران شهرستان در رشته های رودوزیهای سنتی، قلمزنی ، سفال، سرامیک، مینا کاری و فیروزه کوبی در محل وزارتخانه میراث فرهنگی برگزار شد.

خاکپور ادامه داد: در هفتمین نمایشگاه فجر صنایع دستی آثار ۲ نفر از صنعتگران شاخص و اساتید مطرح در رشته قلمزنی و نگارگری شهرستان به مرحله نهایی داوری راه پیدا یافت.

شهرستان پردیس با جمعتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha