۸ طرح کشاورزی در شهرستان شهرکرد بهره‌برداری شد

شهرکرد- ایرنا- هشت طرح کشاورزی شهرستان شهرکرد روز یکشنبه در آیینی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در این آیین اظهار داشت: برای افتتاح این تعداد طرح حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار سرمایه‌گذاری شده است.

حسین برزگر ادامه داد: تکمیل سربندکشاورزی روستای خوی، تکمیل کانال روستای وانان، احداث سه واحد گلخانه، احداث یک واحد پرورش دام سبک ۲۰۰ راسی و احداث دو واحد پرورش شتر مرغ در شهر هفشجان از جمله طرح‌های قابل افتتاح دهه فجر شهرستان شهرکرد است.

وی، میزان اشتغال‌زایی این طرح‌ها را ۳۹۱ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اعلام کرد و گفت: از مزایای این طرح ها هشت روستا و ۴۶ خانوار بهرمند می‌شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه ۴۴ طرح بخش کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۱۲۶ میلیارد تومان برای افتتاح در دهه فجر در نقاط مختلف استان آماده شده است، تصریح کرد: از طرح‌های آماده بهره‌برداری در استان ۱۵ طرح در حوزه آب و خاک با ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، ۱۴ طرح در حوزه دام و طیور با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومان، ۱۴ طرح در حوزه تولیدات گیاهی با اختصاص اعتبار ۷۹ میلیارد تومان و یک طرح در حوزه شیلات و آبزیان با سرمایه‌گذاری ۸۷۰ میلیون تومان است.

برزگر، اشتغال طرح‌های آماده افتتاح در دهه فجر امسال را یک هزار و ۱۴۳ نفر اعلام کرد و گفت: این طرح‌ها برای ۴۷۸ نفر بصورت مستقیم و ۶۶۵ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

وی تصریح کرد: با افتتاح این طرح‌ها، ۸۵۵ خانوار و اهالی ۴۶ روستا و شهر از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

برزگر خاطرنشان کرد: همچنین عملیات اجرایی یک طرح نیز با اختصاص اعتبار ۵۱۳ میلیون تومان در دهه فجر انقلاب اسلامی در استان آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است. از مجموع اراضی این استان ۲۵۰ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد سطح زیرکشت اراضی کشاورزی استان است و در حال حاضر ۷۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۹۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha