تفاوت دیدگاه برانکو و یحیی در مواجهه با اشتباهات داوری؛ نگاهی که به قهرمانی ختم نمی‌شود

تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی عنوان کرده در این فصل خبری از جام برای تیمش نیست که سرخپوشان چند سالی است با اشتباهات داوری مواجه شده‌اند.

به گزارش ایرنا، پرسپولیس امسال یکی از تیم‌هایی است که بیشترین ضرر را از اشتباهات داوری دیده تا جایی که این ذهنیت برای سرمربی پرسپولیس و سایر ارکان باشگاه به وجود آمده که خیلی‌ها دوست ندارند، سرخپوشان به موفقیت برسند.

با این وجود صحبت‌های سرمربی پرسپولیس بعد از تقابل تیمش با آلومینیوم اراک که به تساوی بدون گل انجامید هم در نوع خود عجیب بود.

یحیی گل‌محمدی بعد از بازی با آلومینیوم اظهار داشت:

قضیه اصلا فوتبالی پیش نمی‌رود. مسائلی که به وجود می‌آید خیلی بودار و مشکوک است. شاید اگر من سرمربی پرسپولیس نبودم این اتفاقات رخ نمی‌داد. آقای تاج، آقای افشاریان، آقای مهدی، آقای درویش و همه گوش کنند. این جام‌های فلزی در باشگاه زیاد است و احتیاجی به این جام‌های فلزی نداریم. یک سال و نیم من جام نمی‌گیرم. واقعا عذرخواهی می‌کنم از همه‌ی شما. می‌دانم که چه حس و حالی دارید. با من یک سال و نیم از جام خبری نیست. از هفته‌ی بعد هم با بازیکنان امید به مسابقات می‌روم. مگر اینکه حکم اخراجم را بدهند.

در این هفته‌ها هم در داخل تیم و هم بیرون تیم اتفاقاتی رخ می‌دهد. می‌دانند چه کسی را داور بگذارند. وقتی اسم منصوریان آمد یکی از من پرسید چطور است، من فقط سر تکان دادم. می‌دانند چه کسی را برای بازی بگذارند. واقعا جای تاسف دارد برای همه‌ کسانی که تصمیم گرفتند این اتفاق برای پرسپولیس رخ بدهد. صحبت‌های فوتبالی زیادی ندارم. همین‌طور ادامه می‌دهیم و با امیدها وارد مسابقات می‌شویم. هیچکس اراده‌ای ندارد که تیمی خاص قهرمان شود. اراده این است که تیم ما نتیجه نگیرد و این هم به این خاطر است که من سرمربی پرسپولیس هستم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی این صحبت‌ها را مطرح کرد که تیمش در سه بازی اخیر عملکرد خوبی در نتیجه‌گیری نداشته است. سرخپوشان در بازی با حریف دسته اولی یعنی ون پارس در جام حذفی به تساوی رسیدند و در ضربات پنالتی موفق شدند به مرحله بعد برسند.

سپس مقابل فولاد خوزستان تن به شکست دادند و پس از آن هم در دیداری خانگی مقابل آلومینیوم اراک با تساوی بدون گل متوقف شدند.

این در حالی است که گل‌محمدی معتقد است در دو بازی اخیر پنالتی‌هایی برای تیمش گرفته نشده که حرفش هم چندان دور از واقعیت نیست چرا که در بازی با فولاد روی دیاباته و در بازی مقابل آلومینیوم هم روی ترابی پنالتی گرفته نشد.

مشکل اشتباهات همیشه در فوتبال وجود داشته و همه تیم‌ها از این موضوع آسیب دیده‌اند اما دیدگاه برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق پرسپولیس در مواجهه با این مشکلات در نوع خود درس بزرگی بود.

برانکو زمانی که اشتباهات داوری علیه تیمش به اوج خود رسید واکنش متفاوتی داشت. این مرد کروات رفتاری داشت که مربیان ایرانی باید از آن درس بگیرند.او در آن زمان گفت:‌ اشتباهات داوری از چهار سال قبل ادامه دارد. در تلویزیون آنالیز می‌کنند و شاهد هستید که ما بیشتر از همه از اشتباهات داوری متضرر شدیم. آیا ما تا به حال کمکی خواستیم؟ آیا می‌توانید فکر کنید که بارسلونا و رئال مادرید بیشتر از همه متضرر شوند؟ ما قهرمان لیگ برتر هستیم. هر کاری می‌کنند ما قهرمان نشویم اما ما قهرمان خواهیم شد.

سرمربی اسبق پرسپولیس حتی زمانی که با بدترین برنامه‌ریزی هم از سوی سازمان لیگ مواجه شده بود، گفت: می‌رویم و بازی می کنیم و می‌بریم تا نگویند بزدل هستیم.

تفاوت دیدگاه برانکو و یحیی در مواجهه با اشتباهات داوری؛ نگاهی که به قهرمانی ختم نمی‌شود

برانکو تیمش را به حدی از خود باوری رسانده بود که با وجود اشتباهات داوری، برنامه‌ریزی عجیب و تمامی مشکلات؛ تیمش به قدری خوب عمل می‌کرد که چیزی مانع موفقیتش نشود.

پرسپولیس در دیدارهایی که از اشتباهات داوری ضرر کرده، حتی نتوانسته چندان موقعیتی برای گلزنی ایجاد کند و سرمربی سرخپوشان باید بداند تیمش از لحاظ تاکتیکی برای ایجاد فرصت گلزنی روی دروازه حریفان با مشکل مواجه است و همه چیز تقصیر داوران نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha