۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۲:۱۰
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85020748
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمک ۱۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به تشکیلات خودگردان فلسطین

تهران- ایرنا-اتحادیه اروپا یکشنبه شب ۱۰ میلیون یورو برای پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان فلسطینی برای ماه ژانویه به تشکیلات خودگردان فلسطین اعطا کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "سما" فلسطین، اتحادیه اروپا در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد که این حمایت به تشکیلات خودگردان فلسطین کمک می کند، به تعهد خود در قبال کارمندان بخش غیر نظامی عمل کند که همچنان با شرایط مالی سختی در نتیجه بحران اقتصادی روبه رو هستند و اخیرا این شرایط به علت تنش‌های روز افزون با اسرائیل وخیم‌تر شده است.

اتحادیه اروپا اعلام کرد که این کمک ۱۰ میلیون یورویی مشمول کارمندان بخش غیر نظامی شاغال در بخش‌های بهداشت و آموزش و پرورش در کرانه باختری و نیز حقوق بازنشستگان می شود.

براساس این گزارش، این کمک مالی برخی از کمبودهای مالی تشکیلات خودگردان فلسطین برای پرداخت به اسرای فقرای فلسطین را جبران می کند که قرار بود در ماه فوریه پرداخت شود.

اسون کوهن فون برگسدورف (Sven Kuhn von Burgsdorff)، نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین در این باره گفت که اتحادیه اروپا به مشارکت گسترده در بودجه بندی تشکیلات خودگردان فلسطین برای کمک به پرداخت حقوق کارمندان بخش خدمات اجتماعی و بازنشستگان ادامه می‌دهد.

وی افزود: ما از معلمان فلسطینی و کارمندان بخش بهداشت و متخصصان اجتماعی برای انجام نقش مهم خود در فراهم کردن خدمات آموزش و بهداشت و مراقبت اجتماعی برای فلسطینیان ادامه می دهیم.

کمک اتحادیه اروپا درحالی رخ می دهد که رژیم صهیونیستی ۱۸ دی ماه ۳۷ میلیون دلار از اموال تشکیلات خودگردان فلسطین را مصادره کرد.

بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل ۱۸ دی ماه ۱۴۰۱ حکم مصادره ۱۳۹ میلیون شِکل معادل ۳۷ میلیون دلار از اموال تشکیلات خودگردان فلسطین را امضا می‌کند.

دولت رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این تحریم‌ها در واکنش به تصمیم فلسطینی‌ها برای ورود به جنگ سیاسی و قضایی علیه اسرائیل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha