۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85021142
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آخرین گزارش ها از میزان جان باختگان زلزله سوریه

۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۰۲
کد خبر: 85021142
آخرین گزارش ها از میزان جان باختگان زلزله سوریه

تهران - ایرنا - منابع بهداشتی و خبری در مناطق تحت کنترل دولت سوریه و برخی مناطق تحت اشغال در شمال این کشور آمارهای متفاوتی از میزان جانباختگان و مجروحان زلزله بامداد امروز دوشنبه ارایه کردند.

به گزارش ایرنا شبکه الجزیره قطر، وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد که بر اثر زلزله بامداد امروز تاکنون ۴۰۳ نفر کشته و ۱۲۸۲ نفر  زخمی شده اند.

این وزارتخانه افزود: بیشتر جان باختگان از اهالی شهرهای لاذقیة ،حلب، حماة و طرطوس هستند.

همچنین شبکه خبری «اورینت» وابسته به مخالفان سوری به نقل از نهاد موسوم به «دفاع مدنی» (گروه مسلح کلاه سفیدهای مخالف نظام سوریه) تعداد آمار قربانیان زلزله در شمال غرب سوریه را تاکنون ۲۲۱ نفر و تعداد مجروحان این حادثه را ۴۱۹ نفر اعلام کرده است.

این شبکه خبری به نقل از مقامات محلی مناطق تحت سیطره مخالفان سوری افزود: به احتمال زیاد تعداد قربانیان زلزله در شمال غرب سوریه به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد زیرا صدها خانواده همچنان زیر آوار هستند.

در همین حال، وزارت نفت سوریه از تعطیلی پالایشگاه بانیاس به دلیل خسارت‌های ناشی از زلزله‌ خبر داد.

وزارت نفت سوریه اعلام کرد که زمین لرزه باعث ایجاد ترک در دودکش واحد نیروگاه پالایشگاه بانیاس، ریزش دهانه آجری کوره ها، نشت نفت از فلنج ها و ایجاد ترک در ساختمان های این پالایشگاه شد و توقف آن را ضروری کرد.

بر اساس اعلام وزارت نفت سوریه، این زمین لرزه همچنین به ساختمان های شرکت حمل و نقل نفت سوریه در بانیاس آسیب وارد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha