۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85021298
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۶ طرح آب و فاضلاب در استان زنجان افتتاح شد

۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۲۶
کد خبر: 85021298
۱۱۶ طرح آب و فاضلاب در استان زنجان افتتاح شد

زنجان - ایرنا - همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر بهره برداری از ۱۱۶ پروژه آب و فاضلاب با مجموع ۲۲۶ میلیارد تومان اعتبار در استان زنجان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان روز دوشنبه در مراسم افتتاح متمرکز طرح های شرکت آب و فاضلاب استان، گفت: این پروژه ها در چهار محور اجرا شده که اصلی‌ترین آن آبرسانی به ۱۱۰ روستای استان است.

علیرضا جزء قاسمی افزود: برای آبرسانی به این روستاها بالغ بر ۳۵ منبع آبی جدید اعم از چشمه، قنات و چاه حفر و تجهیز که با افتتاح آنها ۲۲۶ لیتر در ثانیه به ظرفیت آب تامینی روستاهای استان اضافه شد.

وی یادآور شد: در طرح های آبرسانی به روستاهای استان احداث ۹۵ کیلومتر خط انتقال، چهار ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۴۲ لیتر در ثانیه، ۵۰ کیلومتر شبکه توزیع توسعه یافته و اصلاح و بازسازی ۱۲ باب مخزن با سه هزار و ۳۵۰ مترمکعب ظرفیت انجام شده است.

جزء قاسمی مجموع اعتبار هزینه شده برای این طرح ها را ۱۰۸ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این اعتبارات از منابع ملی، اعتبارات استانی و مشارکت خیران تامین شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: با توجه به وضعیت بارندگی ها و خشکسالی های مستمر، طرح اضطراری تامین آب شهر زنجان نیز تعریف شده که شامل حفر ۱۵ حلقه چاه است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح شامل خطوط جمع آوری و انتقال، مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی، تاسیسات جنبی و خطوط رفت و برگشت است.

جزء قاسمی اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح های اضطراری تامین آب زنجان را ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰ حلقه چاه حفر، تجهیز و وارد مدار بهره برداری شده که از این محل ۳۲۰ لیتر در ثانیه به تامین آب شهر زنجان اضافه گردید تا کسری تامین آب از سد تهم جبران شود.

وی با بیان اینکه در این طرح تاکنون ۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، تصریح کرد: مابقی اعتبار مورد نیاز نیز تامین خواهد شد.

جزء قاسمی افزود: در شهر ابهر حفر و تجهیز یک حلقه چاه با ۳۰ لیتر در ثانیه و در خرمدره حفر یک حلقه چاه با ۲۵ لیتر در ثانیه انجام و در شهر گرماب مخزن ۵۰۰ مترمکعبی احداث شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان طارم امسال کمترین بارش ها را در استان داشته است، اظهار کرد: در چورزق طارم نیز قنات جدیدی ایجاد که ۱۰ لیتر در ثانیه به تامین آب آن اضافه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha