۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۰۸
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85021347
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هزار طرح آبرسانی روستایی در کشور اجرا می‌شود

زنجان - ایرنا - معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در دولت سیزدهم برای تحقق عدالت اجتماعی جهاد آبرسانی با اجرای ابر پروژه‌هایی در این حوزه عملیاتی شده که آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور در قالب محرومیت زدایی در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید آقازاده حبشی روز دوشنبه در مراسم افتتاح طرحهای شرکت آبفای استان زنجان به مناسبت ششمین روز از ایام الله دهه فجر با بیان اینکه با اجرای این ابر پروژه ها چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در کشور از آب پایدار و مطمئن بهره مند می شوند، افزود: آبرسانی به هفت هزار و ۲۰۰ روستا از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و سه هزار روستا توسط شرکت های آب و فاضلاب استانی در سراسر کشور عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این ابر پروژه ها اظهار کرد: حدود ۱۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط انتقال، حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه توزیع، ایجاد ۹ هزار ایستگاه پمپاژ و ۸۷۰ هزار متر مکعب مخزن سرویس و ذخیره آب در روستاها از جمله این اقدامات است که با تکمیل آن ۱۰ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه تولید آب انجام خواهد شد.

آقازاده، میزان پیشرفت این طرح ها را ۳۱ درصد بیان کرد و خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این طرح ها از اوایل سال جاری آغاز شده است که بر اساس برنامه ریزی ها طی ۳۰ ماه به پایان خواهد رسید.

وی افزود: علاوه بر آن حدود ۱۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار هم که از طریق استانها معرفی می‌شود به این طرح الحاق خواهد شد که با مذاکرات انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی با آبرسانی به ۲ هزار و ۳۰۰ روستا در فاز اول موافقت شده که از این تعداد ۶۰ روستا مربوط به استان زنجان است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه هم اکنون در ۱۰ هزار نقطه از کشور عملیات آبرسانی در دست انجام است، گفت: حجم این اقدامات به اندازه ای است که کارخانه های تولید لوله پلی اتیلن و پتروشیمی های تولید مواد اولیه، جوابگوی نیاز ما نبوده و از طریق وزارت دفاع مواد مورد نیاز خود را وارد کرده ایم.

آقازاده خاطرنشان کرد: برای گذر از بحران تنش آبی در تابستان سال ۱۴۰۲ با پیش بینی های انجام شده، دستور تعریف طرح های اضطراری داده شده است که در چهار برنامه زمانبندی این طرح ها اجرا می شود که در این قالب ۸۷ پروژه در کل کشور تعریف شده است و ۸۰ پروژه نیز در شرکت های آب منطقه ای اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین پروژه های ویژه ای که در دولت سیزدهم باید تکمیل شود، شناسایی شده است که در حوزه آب و فاضلاب ۱۵۴ پروژه مهم را شامل می شود که تعهدات مربوط به امسال تا پایان سال به طور ۱۰۰ درصد محقق خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha