۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۵۷
کد خبرنگار: 780
کد خبر: 85021308
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزارت دفاع سوریه یگان ها و نیروهای خود را برای کمک به مردم زلزله زده بسیج کرد

دمشق – ایرنا - وزارت دفاع سوریه در بیانیه ای از بسیج یگان‌ها، امکانات و نیروهای خود برای امدادرسانی فوری به مردم زلزله‌زده در شمال سوریه خبر داد.

به گزارش ایرنا دفتر منطقه ای ایرنا در دمشق، این وزارتخانه امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «وزارت دفاع تمام واحدها، تشکل‌ها و نهادهای خود را در تمامی استانداری‌ها را برای کمک‌های فوری به مردم آسیب دیده از زلزله‌ بسیج کرده و در این مسیر جستجوی افراد گرفتار در زیر آوار و رسیدگی به مجروحان در اولویت این نیروها می باشد.

بنابر اعلام برخی منابع، شمار کشته های زلزله بامداد امروز شمال سوریه تا این ساعت از ۳۰۰ نفر عبور کرده و شمار مجروحان نیز حدود ۸۰۰ نفر می باشد.

زلزله هفت و چهاردهم ریشتری بامداد امروز جنوب ترکیه و شمال سوریه (برخی منابع هفت و هشت دهم ریشتر اعلام کرده اند) موجب خسارت زیادی در دو کشور شده است. شماری از ساختمان های استان های حماه، لاذقیه و حلب در نتیجه شدت زمین لرزه ویران شده است.

زلزله بامداد امروز مچنین در شهر دمشق (پایتخت) و بسیاری دیگر از شهرهای سوریه احساس و موجب نگرانی مردم این کشور شد.

هم اکنون دولت و ارتش سوریه تمام توان خود را برای یاری رساندن به حادثه دیدگان زلزله بامداد امروز سوریه گذاشته اند.

نکته قابل توجه این که در استان ادلب که هم مرز ترکیه می باشد و هم اکنون پایگاه تروریست ها می باشد نیز زلزله خسارت های فراوانی به جای گذاشته که به دلیل اشغال این استان توسط تروریست ها اطلاعات دقیقی منتشر نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha