رییس کل دادگستری خراسان رضوی: فرآیند آزادی زندانیان واجد شرایط عفو رهبر معظم انقلاب آغاز شد

مشهد- ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: روسای حوزه‌های قضایی، دادستانها و مسوولان دادگاه های بخشهای مختلف این استان با قید فوریت در زندانهای حوزه قضایی حضور یافته و نسبت به اجرای مفاد عفو معیاری صادر شده از سوی رهبر معظم انقلاب درخصوص زندانیان حاضر در اغتشاشات اقدام کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از دادگستری خراسان رضوی، غلامعلی صادقی افزود: بر اساس درخواست رییس قوه قضاییه از مقام معظم رهبری و موافقت رهبر فرزانه، پرونده آن دسته از افراد واجد شرایطی که در اغتشاشات حضور داشته اما متنبه شده اند، در هر مرحله ای از فرآیند دادرسی که باشد مختومه خواهد شد.

طبق دستور عفو مقام معظم رهبری، عناصر اصلی اغتشاشات که مرتکب جنایت محاربه و افساد فی الارض شده‌ اند و یا سبب خسارت به اموال مردم شده اند، شاکی خصوصی دارند و یا با سرویس های جاسوسی بیگانه مرتبط هستند، در زمره عفو شدگان قرار نخواهند گرفت.

همچنین سایر زندانیان واجد شرایط نیز که آزادی آنها از زندان برای امنیت مردم مضر نمی باشد، به موجب عفو اخیر از زندان آزاد خواهند شد و یا با تخفیف مجازات مواجه می شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد ابتدای آبان ماه نیز اعلام کرده بود، بیش از ۸۰ درصد دستگیرشدگان که تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفته بودند و از روی احساسات وارد اغتشاشات شده بودند با صدور قرارهای تأمین مناسب آزاد شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha