۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85021349
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شعر مهمترین ابزار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، شعر را مهمترین ابزار برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و گفت: دانش‌آموزان می‌توانند با تاسی از شعرای گذشته و بهره‌گیری از توانایی‌های خود، اشعار فاخری در حوزه حماسی و ایثار و شهادت بسرایند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زهرا پناهی روا روز دوشنبه در آیین اختتامیه هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار فرهنگیان و دانش آموزان قزوینی که در کانون پرورش فکری قزوین برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه مبارک ‌فجر و تسلیت شهادت حضرت زینب (ع) افزود: هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار از کنگره‌های موثر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و باید برگزاری چنین چنین مراسم هایی تداوم داشته باشد.

وی اظهار کرد: هنر به دلیل ماندگاری و تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهمیت بسزایی برخوردار است، بنابراین بهره‌گیری از آن نیز بایستی در دستور کار همه مسوولان باشد.

به گفته پناهی روا، شعر همچنین از جمله ابزارهای ماندگار هنر است و می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش‌آفرینی کند و به همین دلیل باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: باید نوجوانانی که در عرصه شعر توانمند هستند را شناسایی و استعدادهای آنها را پرورش داد تا شاعرانی همچون فردوسی و سعدی و حتی شعرای معاصر در کشور افزایش یابد.

پناهی‌روا افزود: انجام این مساله باید در همه مدارس، به‌ ویژه مدارس شاهد اتفاق بیفتد تا اتفاقات خوبی در عرصه شعر کشور رخ دهد و تحقق موضوع فوق می‌تواند از قزوین آغاز و سپس به سراسر کشور گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه کشور ما پیشینه تاریخی و فاخری در عرصه شعر دارد و شعرای ارزشمندی را نیز در دامان خود پرورش داده، گفت: به همین دلیل دانش‌آموزان امروز می‌توانند به تاسی از شعرای گذشته و بهره‌گیری از توانایی‌ های خود، حروف و واژه‌ها را کنار یکدیگر نظم دهند و شعرهای فاخری را به خصوص در حوزه حماسی، ایثار و شهادت بسرایند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: باید جشنواره‌ای به غیر از کنگره بین‌المللی شعر ایثار در همه مدارس کشور برگزار شود تا دانش‌آموزان شاعر متعهد و توانمند شناسایی شوند.

پناهی روا اضافه کرد: با توجه به اینکه امروز جنگ روایت‌ها است و دشمنان علیه نظام روایتگری می‌کنند باید دانش‌آموزان با بهره‌گیری از علم، آگاهی، بصیرت و هنر بتوانند در این جنگ روایتی صحیحی داشته باشند و دسیسه‌های دشمنان را خنثی کنند.

شعر مهمترین ابزار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است

شعر مروج فرهنگ ایثار و شهادت است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: استفاده از آثار هنری مانند شعر و فیلم می‌تواند مروج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد.

نقی سیاهکالی مرادی، هنر شعر را از دیگر عوامل موثر اشاعه این فرهنگ برشمرد و افزود: یک شعر دوبیتی به ‌شدت می‌تواند حس و حال عجیبی در انسان به وجود آورد و یا پیام ایثار و شهادت را به‌ درستی به فردی منتقل کند که انجام این مهم بهتر از ده‌ها ساعت سخنرانی و نصیحت است.

سیاهکالی‌مرادی در ادامه مطالبی پیرامون اهمیت برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار بیان کرد و آن را یکی از مهمترین ابزارها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد.

همچنین در ادامه این مراسم از ۱۲ دانش آموز و فرهنگی استان قزوین تجلیل به عمل آمد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha