اقلام خوراکی و پوشاک به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال به زلزله‌زدگان خوی اختصاص یافت

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: با ورود دستگاه قضایی، اقلام خوراکی و پوشاک موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی به ارزش ۱۰۰ میلیاد ریال به زلزله‌زدگان خویی اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی روز دوشنبه در این خصوص اظهار کرد: با مساعدت سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور و استان و با صدور دستور قضایی لازم، این مقدار اقلام از انبارهای این سازمان در اختیار مجموعه محرومیت زدایی سپاه شهدا قرار گرفت.

وی افزود: این اقلام خوراکی و پوشاکی توسط مجموعه محرومیت زدایی سپاه شهدای آذربایجان غربی بین زلزله زدگان و خسارت دیدگان زلزله اخیر شهرستان خوی توزیع می‌شود.

صلح و سازش اهالی ۲ روستای شوط پس از ۲ سال اختلاف

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی همچنین از صلح و سازش اهالی ۲ روستا در شهرستان شوط پس از ۲ سال اختلاف با تلاش‌های مستمر و جلسات متعدد با اهالی این روستاها خبر داد و اضافه کرد: اختلافات متعدد اهالی این روستاها که بر سر موضوع حقابه و حدود روستاها بوده، منجر به نزاع دسته جمعی شده و به موجب آن، ۹ نفر از اهالی روستاها به حبس و پرداخت دیه به میزان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال محکوم شده بودند.

عتباتی با اشاره به صدور دستور کار سازشی دادگستری شهرستان شوط، ادامه داد: با تلاش‌های مستمر، ارشادها، راهنمایی‌ها و جلسات متعدد با اهالی روستاها در دادگستری شهرستان شوط و ملاحظه محل اختلاف آنها، با حضور اعضای هسته جهادی بخشایش این شهرستان و معتمدان و ریش سفیدان هر ۲ روستا در محل مسجد جامع یکی از این روستاها صلح و سازش برقرار و کدورت چندین ساله اهالی مرتفع شد.

وی گفت: طرفین نسبت به همدیگر اعلام رضایت کرده و پرونده‌های آنها در محاکمن قضایی با سازش مختومه شد.

صدور حکم جایگزین حبس برای حمایت از گونه درخطر انقراض

مدیر روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی هم اظهار کرد: حکم جایگزین حبس پرداخت هزینه حمایت از گونه در خطر انقراض لالین توله خرس بلوچی برای شکارچیان غیر مجاز در اشنویه صادر شد.

اکبر تایوغ افزود: رییس شعبه ۱۰۱ کیفری اشنویه، چهار نفر از شکارچیان غیرمجاز را که اقدام به شکار چند قطعه کبک وحشی کرده بودند، با استفاده از ظرفیت قانونی مجازات جایگزین حبس به جای حبس، به پرداخت مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال در راستای حمایت از حیات وحش بویژه گونه در خطر انقراض لالین توله خرس بلوچی محکوم کرد.

وی اضافه کرد: جریمه این حکم توسط اجرای احکام دادسرای اشنویه دریافت و به حساب محل نگهداری لاین واریز می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha