پژوهشگر ارشد عراقی: آمریکا ایرانی مقتدر را بر نمی تابد / راه پیشرفت ملت ایران ادامه دارد

تهران-ایرنا- نویسنده و پژوهشگر ارشد عراقی با اشاره به پیشرفتهای روزافزون ایران در عرصه های مختلف گفت که آمریکا نمی خواهد ایران در زمینه علم و فناوری و سایر عرصه ها از توان رقابت با آن برخوردار باشند، اما این کشور با برخورداری از توانمندی های داخلی، رهبری خردمند و مردمی مقاوم در حرکت به سوی پیشرفتهای بزرگ است.

«ایاد الاماره» امروز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار بین الملل ایرنا تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) یک انقلاب واقعی اسلامی برپایه مبانی، ارزش ها و اسلام اصیل بود و ایشان شایستگی خود را برای رهبری جامعه و پیشبرد آن به بالاترین درجات تعالی ثابت کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی، انقلاب اسلامی ایران را مستقل، متکی بر رهبری و الهی دانست و افزود: مردم ایران با آگاهی، آمادگی فراوان، فداکاری و پافشاری برای رسیدن به پیروزی حول محور وجودی امام خمینی (ره) قیام کرده و عملا توانستند بر یک نظام دیکتاتوری خونین که نماینده و مدافع منافع غربی ها در منظقه بود، پیروز شوند.

وی همچنین علت دشمنی غرب با ایران را انقلاب اسلامی دانست که آن را به کشوری آزاد، مستقل، قوی، توانمند و حافظ منافع خود و تمام مردم محروم و مستضعف جهان تبدیل کرده است.

الاماره تصریح کرد: غرب از نخستین روز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تلاش زیادی کرد تا با منزوی کردن این کشور، مانع بسط اصول و ارزش‌های آزادی، عدالت و حقوق بشر واقعی در جهان و برافتادن نقاب باطل غرب و آشکار شدن روند فریبکاری و نیرنگ غربی ها شود.

این نویسنده عراقی اظهار داشت: آمریکا در این مسیر از هیچ اقدام غیرانسانی فروگذار نکرد و با بسیج کردن همه ابزارهای رسانه ای، فرهنگی و سیاسی خود در این راستا و صرف هزینه های بسیار تلاش کرد تا با ترساندن ملل جهان از عظمت اسلام ناب محمدی و اصول و ارزش های آن، ایران را منزوی کند.

وی ادامه داد: مسائل ایران را به دقت رصد می کنیم چون آنها برای ما بسیار مهم هستند، ما از پیشرفت های ایران در همه زمینه های علمی و تبدیل این کشور به یک قدرت مطرح در منطقه خرسند هستیم.

ایران در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی جایگاه بالا دارد

الاماره گفت: امروزه ایران در عرصه های علمی، فضا و صنایع مختلف و نانوتکنولوژی با پیشرفته ترین کشورهای جهان رقابت می کند و جوانان ایرانی در المپیادهای علمی رتبه های برتر را کسب می کنند، این کشور در فرهنگ، هنر و ورزش از جایگاه بالایی برخوردار است که همگی به برکت انقلاب بزرگی است که امام خمینی رحمة الله علیه، آن را آغاز کرد و در این برهه نیز، آیت الله خامنه ای، رهبری آن را بر عهده دارد.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی با تکیه بر مبانی و رویکرد انقلابی و فعالیت های مستقل خود، رسالت آگاهی بخشی برای مردم جهان برای جنبش و آزادی طلبی را عهده دار است، فلسطین بهترین مثال در این زمینه است، آرمان فلسطین توسط نزدیک ترین (مدعیان دوستی آن ) از دست رفت ولی ایران بار دیگر آن را زنده کرد و امروز بیت المقدس ورد زبان ایران است.

به گفته این نویسنده عراقی، تمام پیروزی ها حول این قضیه، با حمایت های همه جانبه ایران و فریادهای «مرگ بر اسراییل» ملت ایران، محقق شد.

این تحلیلگر عراقی تصریح کرد: ایران الگو و نمونه آزادی، عزت، اعتلا و سربلندی است که مردم آزاده جهان آرزوی آن را دارند و آن را دنبال و احساس می‌کنند که اراده ملل آزاده و اهداف حقیقی می‌تواند طرح ها و برنامه های استکبار را برهم بزند.

الاماره گفت: آمریکا کشوری وحشی و فقط به فکر منافع خود است و حتی به منافع مشترک خود و سایر کشورها اعتقادی ندارد، امروزه این واقعیت برای همه حتی برای دوستداران آمریکا نیز کاملا روشن شده است، ترامپ رییس جمهور سابق این کشور هم این حقیقت را چندین بار به صراحت اعلام کرد و گفت که منافع آمریکا مهمتر از هر هدف دیگری است و هر کاری که ایالات متحده می کند، صرفا برای تامین منافع خود و بدون توجه به منافع دیگران است.

وی با تاکید بربی اعتباری و غیرقابل اعتماد بودن تعهدات آمریکا، اضافه کرد: تکیه بر هر ائتلاف یا طرح یا توافق مشترکی با این کشور، صرفا اتلاف وقت و انرژی است.

این نویسنده و پژوهشگر سیاسی با اشاره به وجود برنامه های غیرصلح آمیز هسته ای در منطقه و جهان تصریح کرد: برنامه صلح آمیز هسته ای ایران یک پیشرفت علمی و مایه خرسندی ما است.

الاماره افزود: غرب چندین بار مواضع و استانداردهای دوگانه خود را به ما ثابت کرده؛ استانداردهای دوگانه ای که برای همه کاملاً روشن شده، غربی ها شعار دفاع از حقوق بشر را سر می دهند، اما خود اولین ناقضان حقوق بشر هستند.

به گفته وی، غرب با تمام توان و تمام قد از رژیم نامشروع صهیونیستی حمایت و در برابر تمام جنایات فجیعی که علیه فلسطینیان بی دفاع مرتکب می شود، سکوت می کند، آمریکایی ها به مسائل پیش پا افتاده واکنش نشان می دهند، اما در قبال قتل و کشتار یک ملت سکوت اختیار می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha