۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۵۹
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85021587
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۴۰ واحد تولیدی راکد خراسان‌شمالی به چرخه تولید بازگشت 

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: ۴۰ واحد تولیدی راکد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در دولت سیزدهم با اعطای تسهیلات و رفع موانع تولید به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش ایرنا، ناصر فخر موحدی عصر دوشنبه در آیین تجلیل از واحدهای تولیدی برتر خراسان شمالی اظهار کرد: کمک به رونق تولید و فعالیت واحدهای صنعتی از رویکردهای مهم دولت سیزدهم محسوب می شود و در این باره حمایت های مناسبی از تولیدکنندگان انجام می شود.

وی افزود: بیشتر این واحدهای تولیدی به دلیل نبود نقدینگی راکد مانده بودند که پرداخت تسهیلات در دستور کار قرار گرفت و برخی از واحدهای صنعتی هم با واگذاری به سرمایه گذار جدید به صورت اجاره و یا انتقال به چرخه تولید بازگشتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: در این مدت ۲۰۰ واحد تولیدی استان رصد و مشکلات آنها بررسی شد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان در خط مقدم مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان قرار دارند افزود: پای کار بودن صاحبان صنایع گام مهم در توسعه اقتصادی استان است به طوری که در برابر ضرر و زیان های فراوان در عرصه تولید محکم ایستادند و این عرصه را پایدار نگه داشتند.

۲۰ مدیر واحد تولیدی برتر استان که در زمینه رونق تولید، افزایش صادرات، نداشتن بدهی مالیاتی و عدم اخراج کارکنان سرآمد بودند در این آیین مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

خراسان شمالی با دارا بودن یک میلیون نفر جمعیت که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند، دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن ها چهار هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها نیز هشت هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

همچنین ۱۲۰ واحد صنعتی استان نیز نیمه فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha