۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۱۹
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85021792
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بحران در صنعت فناوری آمریکا؛ شرکت "دل" هم بخشی از کارکنان خود را اخراج می‌کند

نیویورک – ایرنا- درمیانه  بحران اقتصادی و تورم در آمریکا، شرکت بزرگ فناوری دل که در ایالات متحده مستقر است اعلام کرد ۵ درصد از نیروی  کار خود را اخراج می کند.

به گزارش ایرنا، اخراج ۵ درصد از نیروی کار شرکت فناوری چند ملیتی دل به معنی کنار گذاشتن حدود ۶ هزار و ۶۰۰ کارمند است.

این شرکت اعلام کرد که کارکنان خود را از "سازماندهی مجدد و اقدامات برای همسویی بیشتر سرمایه گذاری های خود با اولویت های راهبردی و مشتری محور" مطلع کرده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده شرکت دل ۱۳۳ هزار کارمند دارد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که صنعت فناوری آمریکا با نگرانی‌های ناشی از درآمد کمتر و رکود دست و پنجه نرم می‌کند و برخی از شرکت‌های بزرگ مانند آی بی ام، آمازون، مایکروسافت، سیلزفورس، پی پال و گوگل هزاران کارمند خود را اخراج کرده‌اند.

شرکت گوگل ۱۲ هزار، آمازون بیش از ۱۸ هزار و مایکروسافت ۱۰ هزار نیروی کار خود را اخراج خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۲۲ لگام گسیخته و ناآرام بود و سال دردناکی را رقم زد. اوضاع در سال ۲۰۲۳ میلادی حتی می‌تواند وخیم‌تر شود و اقتصاد این کشور را با آینده‌ای نامطمئن مواجه کند.

سال گذشته (۲۰۲۲) مجموعه‌ای از عوامل شامل تورم بالا، افزایش سریع نرخ بهره بانکی و شوک انرژی ناشی از جنگ اوکراین، اقتصاد آمریکا را تضعیف کرد.

در شرایطی که بازار اشتغال نسبتا قوی بود بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که اقتصاد آمریکا در مقطعی از سال جدید میلادی دچار رکود خواهد شد.

به نوشته نشریه "هیل"، حتی اگر رکود اقتصادی صورت نگیرد ، نرخ بهره بالا و تاثیرات نامعلوم اقدام فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) برای مهار تورم، آمریکایی‌ها را با افزایش هزینه‌ها و بالا رفتن قیمت‌ها مواجه خواهد کرد.

بن بست سیاسی بر سر بودجه دولت، برنامه‌های کمک مالی و رفاهی دولت و سقف بدهی دولتی نیز می‌تواند اقتصاد آمریکا را تحت فشار قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha