۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت طرح های آموزشی در قزوین هزینه شد + فیلم

قزوین - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و توسعه طرح های آموزشی استان امسال هزینه شده و در دهه مبارک فجر نیز به بهره برداری می رسند.

ابراهیم سعادتفر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: ۱۸ طرح آموزشی با ۱۰۸ کلاس درس در ۱۱ هزار مترمربع زیربنا از جمله طرح های مورد بهره برداری استان قزوین در دهه مبارک فجر است.

وی با اشاره به احداث ۳۰ درصد از مدارس استان از سوی خیران، یادآور شد: تحقق بیش از ۸۰ درصدی تعهدات خیران مدرسه ساز در جشنواره های سالانه از جمله اقداماتی بوده که به تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز استان کمک قابل توجهی کرده است.

سعادتفر تصریح کرد: هم اکنون ۵۰۰ خیر مدرسه ساز در استان ما همکاری دارند و از سال ۹۳ تاکنون این تعداد از خیران در ساخت ۱۴۰ طرح آموزشی و با بیش از یک هزار کلاس درس مشارکت داشته اند.

به گفته این مسوول، خیران مدرسه ساز استان همچنین برای امسال ۸۰ میلیارد تومان تعهد کرده بودند که خوشبختانه بیش از ۱۰۰ درصد آن محقق شده و بخش مهمی نیز از نیاز فضای آموزشی استان را تامین کرده اند.

وی با اشاره به لزوم توسعه فضاهای آموزشی در برخی از مناطق استان قزوین، خاطرنشان کرد: مناطق شهری محروم مانند اقبالیه، شریفیه، بیدستان، محمدیه، محمودآباد و ناحیه شهری ناصرآباد هم اکنون نیازمند توسعه فضاهای آموزشی خود هستند.

سعادتفر، تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه تمام را از اولویت‌های اصلی این سازمان دانست و افزود: در سفر رییس جمهور به استان برای تکمیل فضاهای نیمه کاره بالای ۸۰ درصد بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد و در این راستا تکمیل ۲ کارگاه فنی و حرفه ای، ۶ کانون فرهنگی هنری و چهار سالن ورزشی در دستور کار قرار گرفت.

وی، مهمترین اولویت‌های اجرایی این اداره کل را ساخت و ساز فضاهای آموزشی و پرورشی، توسعه، تجهیز و استانداردسازی فضاهای آموزشی، بهسازی، ساماندهی فضاهای آموزشی و تعیین اولویت‌های ساخت و ساز و توسعه مشارکت‌های مردمی عنوان کرد.

استان قزوین دارای ۱۴ منطقه آموزشی و یک هزار و ۶۷۰ واحد آموزشی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha