۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۱۴
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85021989
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت بیمه سلامت از ۹۰۰ بیمار صعب العلاج در قزوین

قزوین -ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: ۹۰۰ بیمار نادر و صعب العلاج قزوینی در قالب صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفتند.

دکتر پیمان قجربیگی روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعداد بیماری های خاص تحت حمایت بیمه ای از پنج مورد به ۱۰۷ مورد در سال جاری افزایش پیدا کرده و تمامی ببماران مبتلا به این‌ بیماری ها تحت حمایت دولت و بیمه های پایه قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بیمارانی که دچار یکی از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج مانند سرطان، انواع دیالیز، انواع پیوندهای عضو، تالاسمی، اتیسم و حتی بیماری‌های نادر مانند بال پروانه‌ای هستند می‌تواند در سامانه بیمه سلامت ثبت نام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین با بیان اینکه ثبت نام این بیماران به صورت غیر حضوری در سامانه Bimehsalamatiranian.ir انجام می‌شود،اظهار کرد: همچنین بیماران برای ثبت نام حضوری نیز می‌توانند از طریق مراجعه به اداره کل بیمه سلامت اقدام نمایند.

قجر بیگی گفت: با افزایش فهرست بیماری های خاص صعب العلاج، تعداد این بیماران که هزینه های آنها تحت حمایت بیمه ای قرار می گیرد، بسیار فراتر از قبل خواهد بود.

وی اضافه کرد:در حال حاضر برای تعداد ۳۰ بیماری از ۱۰۷ بیماری خاص و صعب العلاج، بسته خدمتی تدوین و ابلاغ شده است که با نشاندار شدن بیماران در سامانه های الکترونیک بیمه سلامت، پرداخت های بیماران در مراجعه به مراکز درمانی کاهش چشمگیری خواهد داشت.

مدیر کل بیمه سلامت استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر علاوه برحدود ۹۰۰ بیمارخاص قبلی شامل بیماران هموفیلی،تالاسمی،ام اس،دیالیز و پیوند کلیه، تمامی بیمارانی که دارای بیماری خاص و صعب العلاج براساس فهرست اعلام شده هستند، بعد از ارائه درخواست از طریق ثبت نام در سامانه شهروندی بیمه سلامت و یا مراجعه حضوری به اداره کل بیمه سلامت استان قزوین، تحت حمایت های بیمه ای قرار می گیرند.

وی اظهار کرد: تمامی مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت مطابق محتوای بسته های خدمتی تدوین و ابلاغ شده امکان ارائه خدمت با حمایت بیشتر بیمه ای را دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: براساس بسته های ابلاغی ۹۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه های بیماران خاص و صعب العلاج طبق تعرفه دولتی توسط بیمه سلامت پرداخت می شود و در صورتی که در بسته های خدمتی تدوین شده، حمایت در بخش غیر دولتی نیز پیش بینی شده باشد، این حمایت بیمه ای تا ۸۰ درصد تعرفه خصوصی را مشمول می شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha