آتش سوزی منطقه جنگلی الندان کیاسر پس از ۱۶ساعت مهار شد

ساری- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت :آتش سوزی منطقه جنگلی الندان کیاسر شهرستان ساری پس از ۱۶ساعت عملیات مهار و اطفاء شده است.

سرهنگ مجید ذکریایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار این که آتش سوزی به راشستان منطقه جنگلی الندان خسارت سطحی زده است، افزود: کارشناسان از امروز مشغول بررسی و برآورد خسارت شدند.

وی با اشاره به این که آتش سوزی منطقه الندان به تاج درختان راش نرسیده بود، توضیح داد :از آن جایی که درختان راش بلند و صاف هستند، آتش سوزی به تاج درختان نرسید.

وی ضمن قدردانی از همکاری مردم منطقه و ماموران آتش نشانی های شهرستان نکا، قائمشهر و ساری، گفت : از روز گذشته ۲۰۰ نفر در قالب ۱۲گروه در اطفاء حریق جنگلی مشارکت داشتند.

با بیان این که بیش از ۹۵درصد از دلایل آتش سوزی در جنگل ها عامل انسانی است، بیان داشت: به رغم این که همواره هشدارهای متعددی ازسوی منابع طبیعی و هواشناسی نسبت به افزایش دما و وزش باد شدید و احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این استان داده می شود، اما بی احتیاطی بعضی از افراد در روشن کردن آتش در جنگل خسارت جبران ناپذیری به عرصه های طبیعی می زند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری، تصریح کرد: یگان حفاظت با همکاری نیروهای انتظامی نسبت به شناسایی عاملان انسانی آتش سوزی در جنگل را پیگیری می کند.

استان مازندران حدود۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.
برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران، ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند.

استان مازندران در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha