فیلم | طرح‌های بر زمین‌مانده پتروشیمی در فارس به کجا رسید؟

شیراز- ایرنا- استاندار فارس در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا به بیان آخرین تلاش‌های دولت سیزدهم برای راه‌اندازی طرح‌های پتروشیمی استان که در دولت‌های گذشته اجرایی نشدند، پرداخت و نوید گره‌گشایی از موانع فرارو این طرح‌ها را داد. محمدهادی ایمانیه همچنین نتایج تلاش‌ها برای اشتغالزایی در استان را به مردم گزارش داد.

استاندار فارس در پاسخ به پرسش ایرنا درباره آخرین وضعیت پتروشیمی های فارس هم گفت: در چهار شهرستان جهرم، فسا، فیروزآباد و داراب در سال ۱۳۸۶ مصوبه ایجاد پتروشیمی داشتیم و حتی شرکت هایی نیز تشکیل شده که حدود ۳۰ هزار سهامدار داشتند که آن سهامداران امید داشتند که این پتروشیمی ها ساخته شود و آنها منتفع شوند اما در این میان با بن بست ها و موانع متعددی مواجه شدند.
ایمانیه افزود: از حدود یک سال پیش تاکنون در خصوص این پتروشیمی ها که به یک کلاف پیچیده تبدیل شده بود پیگیری های بسیاری شد و به این نتیجه رسیدیم که پتروشیمی جهرم و فسا را در یک منطقه جغرافیایی و در مرز بین ۲ شهرستان احداث کنیم که دسترسی به آب نیز داشته باشند.
استاندار فارس ادامه داد: برای شهرستان داراب نیز منطقه احداث انتخاب شده که به دنبال سرمایه گذار هستیم و اعلام می کنیم که آماده هرگونه حمایت و همکاری با متقاضیان سرمایه گذاری در این زمینه هستیم.
ایمانیه اظهار داشت: برای فیروزآباد نیز به نتیجه رسیدیم که شهرک پایین دستی پتروشیمی ایجاد شود که بر اساس آن محصولات پتروشیمی جهرم و فسا یا عسلویه به این شهرک منتقل شود چرا که هم اشتغال بیشتر ایجاد می کند و هم مصرف آب کمتری دارد.

فیلم | طرح‌های بر زمین‌مانده پتروشیمی در فارس به کجا رسید؟

احیا واحدهای راکد، نزدیک ترین راه برای ایجاد اشتغال
استاندار فارس، یکی از نزدیک ترین راهکارها برای ایجاد اشتغال را، احیاء واحدهای راکد دانست و گفت: استان فارس هفته گذشته از سهمیه خود در اشتغال عبور کرد و ۱۰۷ درصد تعهد خود در این زمینه را جامه عمل پوشاند.
ایمانیه افزود: یکی از اقداماتی که در این زمینه دنبال کردیم فعال کردن صنایع، معادن، گردشگری، کشاورزی و دامداری هایی بود که دچار رکود و تعطیلی شده بودند که سعی کردیم در جلسات هفتگی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مشکلات آنها را حل کنیم.
وی گفت: تاکنون در افزون بر ۶۰ جلسه گروه رفع موانع تولید داشته ایم که در هر جلسه نیز ۳۰ تا ۴۰ موضوع مطرح و نسبت به رفع آنها اقدام می شود که افزون بر ۸۰ درصد مصوبات این جلسات نیز به مرحله اجرا و عملیاتی شدن می رسد.
او اضافه کرد: یکی از دلایل تحقق اشتغال بیش از ۱۰۰ درصد در استان نیز اقدامات انجام شده در همین ارتباط یعنی فعال کردن واحدهای راکد است.
وی گفت: از آن دسته از صنایع استان که همچنان درگیر مشکلات هستند دعوت می کنیم که با مراجعه به معاونت هماهنگی امور اقتصادی و یا دفتر استاندار، مسائل و مشکلات خود مطرح کنند تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha